آخرین اخبارایران

رئیس جمهور در مراسم رژه ارتش:پیام روز ارتش، صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه ارتش برای مردم است، گفت: ملت نگاه می‌کند تا هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را کنار خود حس می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح دیروز در مراسم رژه ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین؛ روز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه‌های همچون خدا باوری، خود باوری و مردم باوری دارد. در خدا باوری آن، اندیشه الهی و اندیشه دفاع از مردم، دفاع از وطن و حفظ ارزش‌های اسلامی و خستگی ناپذیری و ولایتمداری را ایجاد می‌کند تا بدانیم ارتش ولایت مدار است و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که جانشین امام عصر (عج) است، انجام وظیفه می‌کند.

وی عنوان کرد: خود باوری ارتش باعث شده است ، امروز ارتش دلاور، شجاع و قهرمان ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان معترف هستند که ارتش ما، ارتش مجهز، به روز و به هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکیه  بر علم و فناوری و دانش و ابتکار خود دارد؛ اگرچه از دانش و تجربیات همگان بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه «ما می توانیم» است. ارتش ما در برابر کاستی‌ها و مشکلات احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور سد و فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است.

رئیسی با بیان اینکه ارتش مردم باور جلوه شعار ارتش برای ملت است، گفت: ارتش مردم باور است و به مردم عشق می ورزد. ملت نسبت به ارتش به عنوان اینکه پشتوانه امنیت کشور، آسایش مردم و رفاه اجتماعی است نگاه می‌کند که هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را به عنوان خدمتگزار کنار خود حس می‌کند. این حس مردم است که ارتش در مشکلات کنار او است. ارتش ؛ سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است که هم پاسداری و مرزبانی از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند و امنیت را برقرار می‌کند.

وی افزود: مردم امروز احساس یکی بودن با ارتش دارند و این احساس بسیار مبارک و با ارزش است. امروز مردم با همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت ساز است و پیام این حضور و پیام روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. دست توانای نیروهای مسلح ما هر دستی که به دنبال حفظ امنیت در منطقه باشد را به گرمی می‌فشارد و پیام ارتش و ملت ایران و نیروهای مسلح برای حضور نیروهای فرامنطقه ای و بیگانه این است که نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی هر چه زودتر منطقه را ترک کنند که به نفع خود و منطقه است. حضور ایران، حضور امنیت ساز است اما حضور نیروهای بیگانه در منطقه امنیت را تهدید می‌کند و به هیچ عنوان در منطقه امنیت ایجاد نکرده و نخواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما دیدید نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه پاسداران در هر کجایی از منطقه امنیت ساز است و نیروهای سرافراز ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید آنها داعش و نیروهای تکفیری را تشکیل دادند اما نیروهای مسلح ما چگونه منطقه را حفظ کردند و فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه با تمام وجود تلاش و ایستادگی کردند.رئیسی تاکید کرد: پیام نیروهای مسلح ما این است که نیروهای فرامنطقه ای فقط امنیت منطقه را تهدید می‌کنند. قدرت جمهوری اسلامی و تمام توان رزمی آن حتماً به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند که نیروهای مسلح ما به وقت نیاز کنار آنها بوده و برای نجات آنها اقدام کرده است و بر هیچ کسی پوشیده نیست سپاه پاسداران ما از تمامیت ارضی دفاع کرده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی برای ایجاد امنیت کشور را دارد. آسمان کشور ما از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را دارد و این افتخار، حضور و شجاعت مثال زدنی است. تصور کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از توان آنها کاسته شد اما همان روز، نیروی ارتش با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی جانانه دفاع کردند.

وی در پایان اظهار داشت: نیروهای مسلح ما دژ عظیمی را برای امنیت تشکیل دادند و اینها جای شکرگزاری از خدا و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و همه کسانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا