آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

رئیس جمهور:آزادراه تهران – شمال ارتقای امنیت تردد و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را در پی دارد

سید ابراهیم رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران احداث مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، اجرای این پروژه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست و اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران–شمال است.

نوشته های مشابه

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال در آستانه عید سعید غدیر، با قدردانی از تلاش‌های کارگران و دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، این آزادراه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست.

رئیس جمهور گفت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران – شمال است.

رئیسی با برشمردن فواید و منافع این پروژه آزادراهی برای مردم، تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه تا حد زیادی این دغدغه را برطرف می‌کند.

رئیس جمهور افزود: بهره‌برداری از قطعات جدید آزادراه تهران–شمال هم در مصرف سوخت و زمان سفر صرفه‌جویی می‌کند و هم تصادفات و تلفات جاده‌ای که همگان را رنج می‌دهد، کاهش خواهد داد.

رئیسی با قدردانی از زحمات طراحان و مهندسان این پروژه عظیم آزادراهی و اقداماتی که در گذشته در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کار مجاهدانه مسئولان وزارت راه و بنیاد مستضعفان و مهندسان و پیمانکاران و کارگران عزیز در طول ۲ سال گذشته برای اجرای این پروژه بزرگ، نماد افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور همچنین از همکاری مردم به‌ویژه در مناطق متصل به این بزرگراه که با صبر و حوصله با دولت و بنیاد مستضعفان برای رقم خوردن این کار بزرگ و افتخارآمیز همراهی داشته‌اند، قدردانی کرد.

رئیسی با ابراز خرسندی از اجرای کامل مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال به دست مهندسان ایرانی، تأکید کرد: عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه از امروز آغاز شده و این فاز نیز با همان دقت و سرعت که مسیر رفت قطعه ۲ ساخته شد، احداث شود تا هر چه زودتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.

در این مراسم وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان، گزارشی از عملیات اجرایی مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال و همچنین برنامه‌ها و نیازهای عملیات احداث قطعه سوم این بزرگراه ارائه کردند.

همچنین در این مراسم اعلام شد ۲۷۹۳ کیلومتر پروژه آزادراهی آماده بهره‌برداری، ۱۰۳۸ کیلومتر در دست اجرا و ۱۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه است که در این میان مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال با ۲۲ کیلومتر طول و اعتبار صرف شده بالغ بر ۶۷۰۰ میلیارد تومان، از پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی بوده است.

همچنین آزادراه اصفهان – شیراز با ۲۱۰ کیلومتر مسافت و ۵۸۰۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت داشته و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی اولویت‌دار در دست اقدام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا