استان هاخراسان جنوبیویژه

دومین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه بزرگهمر قاینات افتتاح شد

خراسان جنوبی – رضا بهنام – در راستای نهضت مهارت افزایی و تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه بزرگهمر قاینات با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی فرماندار و رییس این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در جلسه افتتاح دومین مرکزمهارت آموزی دانشجویان در استان ،هدف از ایجاد این مراکز را توانمندسازی مهارتی، شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد حرفه آموزی و مشاوره شغلی بیان کرد وافزود: مهمترین نیازی که در سطح دانشگاه ایجاد می شود این هست که زمینه فعالیت های آموزشی مهارتی هم ایجاد شود .

محمد علی عرب ضمن تقدیر از همکاری تنگاتنگ این دانشگاه با مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در این دانشگاه با ۶ کارگاه،ما فعالیت های خود را در حوزه مکانیک ،تاسیسات ،عمران،کامپیوتر و نقشه برداری خواهیم داشت .
وی با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت هایی که در سطح دانشگاه وجود دارد یک فرصت مطالعاتی خوب در حوزه مهارتی برای دانشجویان ایجاد خواهد شد که دانشجویان بتوانند پس از فارغ تحصیلی وارد بازار کار شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه خدمات مشاوره شغلی وآموزشی ،انجام نیازسنجی مهارتی و برگزاری برنامه های مشاوره ای وآموزشی درراستای تجاری سازی ایده های فناورانه وکارآفرین وایجاد شرکت های دانش بنیان را از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای تقویت مراکزمهارت آموزی در دانشگاهها عنوان کرد .
دکتر شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات در ادامه عدم مهارت لازم در دانش آموختگان را چالش مهم کشور دانست و بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز تمام توان دانشگاه را بکار بگیریم وبتوانیم سهم بیشتری در اشتغال وایجاد مهارت های لازم برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ایجاد کنیم.

همزمان با این مراسم ، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قاین و کارگاههای آموزشی این مرکز بازدید نمود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا