اجتماعی

دولت زمین مناسب برای ساخت مسکن ارائه نمی‌دهد

به گزارش نقش نیوز، فرهاد بیضایی گفت: بسیاری از مشکلات متعدد حوزه مسکن مانند نرخ‌های گران خرید و اجاره‌بها از نگاه‌های نامطلوب دولت‌های گذشته نشات می‌گیرند.
وی افزود: اکثر دولت‌های ایران دوست دارند که حوزه زمین و مسکن ضربه‌گیر اقتصاد دولت باشد و از این طریق گپ نقدینگی را با حوزه مسکن پُر می‌کنند.
این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این که ما در اقتصاد ایران با کم‌کاری‌های متعددی مواجه هستم، اظهار داشت: متاسفانه در دهه‌های گذشته تمام کمبود‌های اقتصاد ایران از چاه مسکن تامین شده‌اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت با اهتمام به موضوع «حبس زمین» تخلفی قانونی را انجام می‌دهد.
فرهاد بیضایی با اشاره به این که بر اساس قانون دولت باید زمین‌های مناسبی را برای متقاضیان ساخت مسکن فراهم کند، اظهار داشت: متاسفانه در ۷ سال گذشته زمینی برای تامین و تولید مسکن اختصاص داده نشده است.
وی با تاکید بر این که دولت زمین مناسبی را برای ساخت مسکن ارائه نمی‌دهد، عنوان کرد: این موضوع در شکل‌گیری وضعیت بحرانی مسکن اثرگذاری بسیار زیادی دارد.
این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: هر شهروند ایرانی حق دارد متراژ معینی از زمین را به اختیار بگیرد.
وی با اشاره به این که برخی از افراد سیاست‌گذار یا وزیر‌ها از افزایش قیمت زمین سود شخصی می‌برند، تاکید داشت: متاسفانه امروزه ۶۰ تا ۷۰ درصد از قیمت یک مسکن نشات گرفته از قیمت زمین است.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا