آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

دستاوردهای نمایشگاه بین المللی چین ؛ حضور ربات های هوشمند در منطقه آزاد انزلی

 در بیست و سومین دور نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین، غرفه این سازمان میزبان حدود پنجاه سرمایه گذار چینی و خارجی حاضر در این رویداد سرمایه گذاری جهانی بود.
به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، براین اساس هیأت عالی رتبه اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی، مذاکرات خود با شرکت تولید کننده دوچرخه و موتورسیکلت برقی را به مرحله عقد تفاهم نامه همکاری رساند و براساس توافق صورت گرفته، شرکت چینی که دارای شریک آسیایی است اقدام به سرمایه گذاری به ارزش ۵ میلیون دلار جهت ساخت دوچرخه و موتور سیکلت برقی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور می نماید‌.
از سوی دیگر سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با شرکت چینی طراح و مجری نرم افزارهای نسل جدید ماشین آلات خط تولید توافقنامه سرمایه گذاری در این منطقه به ارزش یک میلیون دلار را به امضاء رساند.
نکته جالب توجه اینکه یکی از شرکت های تولید کننده ربات های هوشمند راهنما در زمینه خدمات گردشگری ، خواستار حضور و معرفی ربات هوشمند خود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی جهت آشنایی فعالین اقتصادی بخش خصوصی منطقه و استان گیلان شد که با موافقت سرپرست سازمان این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی می شود.
گفتنی از نکات جالب توجه نمایشگاه بین‌المللی CIFIT شهر شیامن استان فوجیان چین؛ ایجاد فرصت های مذاکره مابین مدیران عامل و معاونین اقتصادی مناطق آزاد با سرمایه گذاران حاضر بازدید کننده از نمایشگاه مزبور بوده که زمینه افزایش و تعمیق مناسبات بین‌المللی مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران به منظور ارائه بسته‌های سرمایه گذاری در این مناطق را فراهم می کند.
بی تردید مهمترین دستاورد منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت چین ایفای نقش محوری این سازمان در پیگیری همکاری های مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین در قالب خواهر خواندگی است که افق های جدیدی برای توسعه همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان اعضای تیم ملی اقتصاد بین المللی جمهوری اسلامی ایران فرآهم خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا