اجتماعی

خرید و فروش برگه‌های قرعه‌کشی خودرو قانونی نیست

به گزارش نقش نیوز داوود معظمی گودرزی گفت: امنیت اقتصادی مردم در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پلیس فتا است.
وی با اشاره به موضوع قرعه‌کشی‌های ثبت‌نام خودرو، اظهار داشت: کسانی که در قرعه‌کشی ثبت‌نام خودرو شرکت کرده‌اند و برنده شده‌اند پیامکی را دریافت کرده‌‌اند که با توجه به محتوای آن در سایت ثبت‌نام می‌کنند و برگه‌ای را چاپ می‌گیرند.
رییس پلیس فتای تهران افزود: هر فردی که در قرعه‌کشی خودرو برنده شده می‌تواند ده‌ها بار برگه‌ای بُرد را پرینت بگیرد و این موضوع می‌تواند زمینه بروز کلاه‌برداری را فراهم کند. پس از قرعه‌کشی، افرادی با حضور در سایت‌های مختلف اوراق (برگه‌ی پرینت شده) را به فروش گذاشته بودند.
داوود معظمی گودرزی تصریح کرد: در موضوع قرعه‌کشی خودرو برندگان حواله‌ای را در اختیار نداشتند که بتوانند آن را بفروشند. پلیس فتا به سایت‌هایی که برگه‌های قرعه‌کشی را می‌فروخت‌ند تذکر داد و خواستار حذف فروش شد.
رییس پلیس فتای تهران افزود: افرادی که برگه‌های پرینت شده از قرعه‌کشی را بفروشند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
وی تاکید داشت: خودروسازان به صراحت اعلام کرده‌اند که در موضوع قرعه‌کشی امکان وکالت موجود ندارد و این مساله را به دفترخانه‌های اسناد رسمی اطلاع داده‌اند.
داوود معظمی گودرزی با اشاره به احراز پیامک‌های قرعه‌کشی از جانب خودروسازان، توضیح داد: سرشماره‌های «۳۰۰۰۹۶۴۴۰» و «۳۰۰۰۶۳۴۶» در اختیار شرکت‌های خودروساز هستند و برندگان قرعه‌کشی باید نتیجه را از این سرشماره دریافت کنند. شماره پیگیری و ردیف قرعه‌کشی در سایت شرکت‌های خودروساز قابل استعلام است و برندگان می‌توانند از این طریق از نتیجه فرآیند اطمینان حاصل کنند.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا