آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

خرید ابزارآلات: 5 نکته برای انتخاب درست و کار بهتر

  این روزها اغلب ما به دنبال یادگیری مهارت هایی هستیم که به کمک آن ها بتوانیم کسب درآمد کنیم. مهارت های عملیاتی مانند تعمیرکاری، مکانیکی، نجاری، مبلمان سازی و … از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده اند و روز به روز به تعداد کارگاه هایی که در این زمینه کار می کنند افزوده می شود.

 

این روزها اغلب ما به دنبال یادگیری مهارت هایی هستیم که به کمک آن ها بتوانیم کسب درآمد کنیم. مهارت های عملیاتی مانند تعمیرکاری، مکانیکی، نجاری، مبلمان سازی و … از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده اند و روز به روز به تعداد کارگاه هایی که در این زمینه کار می کنند افزوده می شود. اما سوالی که می خواهیم از شما بپرسیم این است که چه چیزی ضامن موفقیت این افراد است؟ آیا صرفا، مهارت می تواند باعث بهبود کیفیت کار آن ها شود؟ قطعا در کنار مهارت، به ابزارهای ویژه ای نیاز داریم که بتواند نیاز ما را در حین کار تامین کند.

چرا ابزارآلات بادی؟

ابزارهای بادی تنوع زیادی دارند و هر کدام از آن ها برای انجام کارهای مختلفی ساخته شده اند. به طور مثال در کارگاه های مکانیکی از جغجغه بادی، در نجاری از دریل بادی و در تعمیرات فنی از پیچ گوشتی بادی به وفور استفاده می شود. در انتخاب هر کدام از این ابزارآلات باید ابتدا سطح مهارت خود را در نظر بگیریم.

کاربردی ترین ابزارآلات بادی کدامند؟

دریل بادی

بدون شک همه شما عزیزان نام دریل بادی را شنیده اید. ابزاری برای سوراخکاری و پیچ کاری در سطوح مختلف! این ابزار قادر است با ایجاد نیروی مکانیکی توسط گازهای فشرده موجود در کمپرسور، انرژی موردنیاز را تامین کند. اگر قدرت دریل خیلی زیاد باشد می توان از آن برای سوراخ کاری سطوح سیمانی، چوبی، فلزی و پلاستیکی استفاده کرد. دریل های بادی از نظر شکل ظاهری به چند دسته مختلف مانند تفنگی، مستقیم، سرکج، با فرم خاص، قلاویز زن و صلیبی تولید می شود. هر کدام از این دریل ها کاربرد خاصی دارند. اما متداول ترین مدل آن ها، دریل تفنگی است.

دریل بادی

جغجغه بادی

آچار جغجغه بادی از دیگر ابزارهای پرکاربرد در مشاغل و صنایع است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها طراحی شده است. معمولا این ابزار در مواقعی بکار می رود که دسترسی به پیچ و مهره وجود ندارد و فضا بسیار تنگ و باریک است. آچار جغجغه بادی از نظر وزن بسیار سبک است و طراحی ارگونومی آن با فرم دست انسان کاملا سازگار است. منبع تغذیه جغجغه بادی کمپرسور است که با تنظیم فشار مناسب برای آن می توانید از قدرت لازم و کافی بهره مند شوید. در واقع نیروی مکانیکی که توسط این ابزار تولید می شود به طور چرخشی است و به راحتی پیچ و مهره هایی که خیلی سفت شده اند یا زنگ زده اند را باز می کند. این روزها در تمام کارگاه ها و واحدهای تولیدی می توان حداقل یکی از این ابزارها را مشاهده کرد.

جغجغه بادی

پیچ گوشتی بادی

پیچ گوشتی بادی همانند سایر پیچ گوشتی های دستی و برقی، برای بستن انواع پیچ کاربرد دارد. اما نوع بادی به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شغل شما به نحوی است که مجبورید در طول روز صدها و شاید هزاران پیچ را ببندید قطعا نمی توانید این کار را با پیچ گوشتی دستی انجام دهید و باید به سراغ ابزاری بروید که سرعت کار شما را افزایش دهد. اگر تاکنون از پیچ گوشتی های دستی استفاده کرده باشید به خوبی می دانید که هر کدام از آن ها تنها یک سری دارند. اما پیچ گوشتی بادی از سری های مختلف پشتیبانی می کند و شما هیچ محدودیتی در باز و بسته کردن پیچ های دوپهلو، چهارپهلو و … نخواهید داشت. پیچ گوشتی های بادی به نحوی طراحی شده اند که بر اثر کار طولانی مدت، دچار داغی بیش از حد نمی شوند و به سرعت نیز مستهلک نخواهند شد.

پیچ گوشتی بادی

چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

هیچ فرقی نمی کند که شما در کار خود حرفه ای و قدیمی هستید یا به تازگی مهارت جدیدی را آموخته اید و می خواهید که ابزارآلات مناسب را انتخاب کنید. در هر صورت باید به نکات مهم در این باره توجه داشته باشید. اگر ابزارهای نادرستی را انتخاب کنید قطعا در کیفیت کار شما تاثیر منفی خواهد داشت. زیرا این ابزارها نمی توانند نیاز آن ها را تامین کنند. توجه به موارد زیر، کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

سطح مهارت تان چقدر است؟

هر چقدر ماهرتر باشید می توانید ابزارهای حرفه ای تری را انتخاب کنید. معمولا ابزارهای حرفه ای مانند دریل بادی، پیچ گوشتی بادی و … در گشتاورهای مختلفی ساخته می شوند. هر چقدر سرعت و قدرت دستگاه بیشتر باشد می توان کارهای سنگین تری را با آن انجام داد. اگر برای انجام کارهای سنگین، به سراغ ابزارهای سبک و ارزان قیمت بروید باعث آسیب شدید به آن ها خواهید شد و به سرعت مستهلک می شوند.

آیا کارتان سنگین و طولانی است؟

اگر جزو افرادی هستید که کارهای صنعتی و سنگین انجام می دهید و مدت زمان حضور شما در کارگاه طولانی است باید به سراغ ابزارهایی بروید که سبک هستند و از طراحی ارگونومی برخوردارند. در حال حاضر بهترین ابزارآلات از نوع بادی یا پنوماتیک می باشند. این ابزارها همانند ابزارهای برقی از موتور DC برخوردار نیستند و ساختار آن ها ساده تر است.

آیا نیاز به جابجایی ابزار دارید؟

از دیگر نکاتی که کمک می کند تا یک انتخاب صحیح داشته باشید، توجه به قابلیت جابجایی دستگاه است. ابزارهای بادی مانند جغجغه بادی، بکس بادی، دریل بادی و … تنها از یک کمپرسور برخوردار هستند و شلنگ یا لوله ای که به آن ها متصل می شود به شما این امکان را می دهد که در حین کار به راحتی جابجا شوید. اگر تاکنون به خطوط مونتاژ و تولید دقت کرده باشید به خوبی می دانید که در این خطوط نیز از ابزارهای بادی استفاده می شود و توسط یک شلنگ فنری از بالا آویزان می شوند تا اپراتورها بتوانند از آن ها استفاده کنند.

خرید بهترین ابزارآلات از فروشگاه ابیانه

فروشگاه ابیانه سال هاست که در زمینه فروش ابزارآلات و تجهیزات صنعتی فعالیت می کند و تاکنون نیز در کار خود موفقیت های بزرگی را تجربه کرده است. شما عزیزان می توانید ابزارهای مورد نیاز خود را بر اساس ویژگی های مندرج در وب سایت خریداری کنید و بابت تمام محصولات ضمانت و گارانتی دریافت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا