استان هاخراسان جنوبیویژه

خراسان جنوبی در شیب تند صعودی بیماری کرونا

خراسان جنوبی-رضا بهنام-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان مطلب فوق گفت: پنجاه و چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان با حضور اعضای جلسه برگزار شد.
ناصر نبی زاده با بیان این که در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ایجاد و جهت دهی لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت اقناع سازی مردم مورد تاکید قرار گرفت، ادامه داد: با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت ها، باید فضای عمومی را به سمت و سویی هدایت کرد که امکان رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و فاصله های اجتماعی فرآهم شود.
وی به نامه ارسال شده از سوی ریاست کمیته اطلاع رسانی کشور نیز اشاره کرد و گفت: آمار گزارش شده از سوی معاونت وزارت بهداشت نشان دهنده توقف شیب نزولی بستری شدگان سراسر کشور بوده و روند در برخی استان ها افزایشی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تداوم این وضعیت جای نگرانی جدی داشته و امکان آغاز پیک بعدی در هفته های آتی وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار استان های تهران، همدان، خراسان جنوبی، کرمان و مازندران دارای شیب تند صعودی بیماری هستند.
نبی زاده با اشاره به این که باید حساسیت ها را افزایش داد، یادآور شد: گزارش های ارائه شده از سوی راه و شهرسازی حاکی از افزایش تردد های برون شهری و پلاک های غیر بومی است.
وی خاطرنشان کرد: رزرو وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی از اکنون، نشان از برنامه ریزی گسترده مردم برای آغاز مسافرت ها دارد، لذا باید اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و حساسیت سازی عمومی جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از ترددها و سفرهای غیر ضروری افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا