استان ها

حمایت تسهیلاتی از کارگاه‌های صنایع دستی دامغان باهدف اجتناب از تعطیلی و تعدیل نیروها

مهدی قاسمی در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان که به بهانه هفته صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان برتر برگزار شد از حمایت تسهیلاتی از کارگاه‌های صنایع دستی دامغان با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل نیرو کارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: صنایع‌دستی بیانگر هنر و ذوق مردم ایران و گویای اصالت و پیشینه چندین هزارساله ایرانیان است .

وی از صنایع دستی به عنوان یک سرمایه نام برد و خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی، این بخش می‌تواند نقش مهم و اساسی در اشتغال و حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه گردشگری و سفر،  شاهد کاهش فروش محصولات صنایع‌دستی بودیم ولی در تلاش هستیم با ایجاد شرایط مطلوب‌تر و پرداخت تسهیلات کم بهره، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به قابلیت های صنایع دستی این شهرستان، اظهار کرد: پیشینه تاریخی سفال دامغان با کشفیات باستان‌شناسی به 6 هزار سال پیش بر می‌گردد و هم اکنون دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، چاپ قلمکار، جاجیم، گلیم، خراطی، چاپ باتیک، چرم دوزی، چلنگری، پته‌دوزی و … در این شهرستان فعال است.

قاسمی با اشاره به تعدد هنرمندان صنایع دستی در دامغان گفت: تا کنون دو هزار هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان دامغان شناسایی شده اند که ۵۰۰ هنرمند از این تعداد فعال هستند و ۲۵۰ هنرمند نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش ایسنا رئیس اداره میراث فرهنگی، دامغان صبح 25 خرداد ماه با حضور در هفت کارگاه فعال صنایع دستی، از فعالیت این کارگاه ها بازدید و از هنرمندان نیز  تقدیر کرد.
رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان در این بازدیدها از هنرمندان فعال صنایع دستی دامغان از جمله پوریا حاجی پروانه، محمد حسین شاکری، علی امیرفخریان، رها خادمی، حسین فرازی، زهرا امیر احمدی، لیلا امیر حسینی و سکینه جهانیان تجلیل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا