حل مشکل مدرکگرایی و بیکاری با مهارتآموزی
استاندار کردستان گفت: لازمه حل مشکل مدرکگرایی و ببکاری در جامعه یادگیری مهارت و حرفه است و باید مهارتآموزی را در نظام آموزشی توسعه داد.
به گزارش نقش نیوز ، اسماعیل زارعیکوشا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان که با حضور رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش است و از مهمترین بخشها و مراکز آموزش و پرورش است که با برگزاری آزمونهای نهایی کار بزرگی در این دولت انجام میدهد.
وی افزود: باید آزمونهای نهایی را به خوبی تبیین کرد و اهمیت آن را انعکاس داد.
استاندارد کردستان با تاکید بر کیفیت برگزاری آزمون نهایی یادآور شد: برگزاری کیفیتر آزمونهای نهایی در سطح استان کردستان باید مورد توجه باشد و شورای آموزش و پرورش و شورای تأمین شهرستانها به طور ویژه برای این موضوع تشکیل جلسه دهند.
زارعیکوشا برنامهریزی و داشتن تدابیر لازم برای تمهید مقدمات برگزاری آزمونها در پایههای مختلف تحصیلی را خواستار شد و گفت: امنیت دانش آموزان در عرصه رقابت باید تأمین شود و این مسؤولیت بزرگی است که باید تمام توان و فکر خود را روی آن متمرکز کنیم.
استاندار کردستان مدرکگرایی را از مشکلات امروز جامعه دانست و عنوان کرد: در ایجاد هنرستانهای مجاور صنعت در استان باید به صورت ویژه اقدامات لازم صورت گیرد تا مشکل مدرکگرایی برطرف شود.
وی اذعان کرد: بسیاری از افراد و خانوادههای کردستانی دارای مدارک تحصیلی عالی هستند اما داشتن مهارت بیش از مدرک تحصیلی مهم است چرا که به کاهش بیکاری و اشتغال افراد کمک میکند.
زارعی کوشا عنوان کرد: برای رفع مشکل بیکاری باید مهارتآموزی را محور آموزش قرار دهیم و پیوندی بین آموزش و پرورش و اشتغال ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای مختلف نیز توجه به اهمیت مهارتآموزی را مطرح کردهاند اما کمتر عملیاتی شده و باید ما در کشور و استان خود برای یادگیری مهارت و تقویت حرفهآموزی تلاش کنیم و از تمام ظرفیتها بهره ببریم.