استان ها

حریرچی: تا اطلاع ثانوی به مشهد و سایر شهرهای زیارتی سفر نکنید

به گزارش نقش نیوز، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه تشرف به بارگاه نوارنی ثامن الحجج(ع) و بازدید از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح اماکن متبرکه رضوی افزود: مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا با افزایش تعداد زائران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دشوارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی توانسته با مدیریت عالی و خردمندانه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی را برای زائران فراهم آورد و فراهم سازی امکانات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آستان قدس رضوی در سطح اماکن متبرکه رضوی بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی مورد بازدید قرار گرفت و مشاهده شد مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین خدام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی در نمازهای جماعت، چینش فرش‌ها، پوشش ماسک، ضد عفونی کردن اماکن متبرکه و توزیع محلول‌های ضد عفونی دست، شرایط مناسبی را برای زیارت زائران فراهم آورده‌اند.
حریرچی افزود: البته در برخی موارد مشاهده می‌شود مردم علی‌رغم این‌که ماسک از آستان قدس رضوی تحویل گرفته‌اند اما از آن استفاده نمی‌کنند و یا تجمعاتی دارند که خدّام به سرعت تذکر می‌دهند و سعی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح حرم مطهر رضوی دارند.

وی تاکید کرد: هنوز رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی سطح شهر مشهد نتوانسته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند و اماکن و فضاهای بیرون از حرم مطهر مانند داخل حرم نیست و خطر شیوع کرونا و ابتلا به کووید – ۱۹ وجود دارد.
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی از مساجد به دلیل عادی سازی و  عادی پنداری شرایط کرونایی، گاه شاهد محدودیت‌هایی بوده‌ایم اما خوشبختانه حرم‌های چهارگانه در شهرهای مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دارای وضعیت مناسبی هستند.
حریرچی افزود: یکی از اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در راستای کمک رسانی و خدمت به محرومان و مستمندان در شرایط کرونایی، توزیع روزانه ۳۵ هزار ماسک در مناطق محروم است که این اقدام بسیار شایسته و درخور توجه است.
مدیرعالی حرم مطهر رضوی نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تشرف معاون کل وزیر بهداشت به بارگاه مطهر حضرت امام رضا علیه السلام گفت: برای ارائه خدمات مستمر به زائران و مجاوران محترم به طور جدّی از عموم مردم درخواست می‌کنیم که در تمام مدت زمان تشرف از ساعت ورود تا لحظه خروج و استفاده از اماکن حرم مطهر رضوی به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدّی داشته باشند.
محمدمهدی برادران افزود: اجازه نخواهیم داد که کوتاهی احتمالی در رعایت این نکات به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی، موجبات سخت تر شدن شرایط و خدای نخواسته اعمال دوباره محدودیت‌ها برای زیارت زائران و مجاوران را فراهم سازد.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ تن رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا