بانک-بیمه-بورسویژه

حرکت شاخص بورس برخلاف پیش‌بینی‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز با توجه به اخباری که در خصوص تغییر قوانین معاملات بازار سرمایه منتشر شد هیچ واکنشی از خود نشان نداد و روند صعودی را در پیش گرفت.

«عرفان هودی» امروز (شنبه) با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد که هر چقدر زمینه محدودیت در معاملات بازار سرمایه ایجاد شود، بازار سرمایه باز هم راه خود را می‌رود و در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد، افزود: بسیاری از سهام مانند گروه پالایشی و پتروشیمی نسبت جلسه اوپک که روز پنج شنبه برگزار شد واکنش نشان دادند و از آغاز معاملات امروز دارای صف خرید بودند، همچنین گروه‌های وابسته به کامودیتی‌ها به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی در کنار پتروشیمی و پالایشی در مسیر صعود قرار گرفتند.

هودی با بیان اینکه بازار در معاملات امروز فرآیند خوبی را سپری کرد، افزود: در صورتی که بخشنامه‌های جدید سازمان بورس در جلسه امروز محدود شود یا اجرای آن به تعلیق شود می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار فردا هم مثبت خواهد بود و به قله‌های جدید دست می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: استعفا و انتخاب رییس جدید نمی‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد زیرا سازمان بورس فقط قانونگذار است وروند معاملات بورس براساس  شرایط اقتصادی حاکم و ایجاد عرضه و تقاضا قرار می گیرد.
وی افزود: اما قوانین جدید تاثیر بسیاری را بر بازار خواهد گذاشت و می‌توان از آن به عنوان محرک اصلی بازار برای معاملات فردا یاد کرد.

هودی به روند معاملات هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته هم به دلیل وضع برخی دیگر از قوانین جدید هفته بسیار خاصی برای بازار سرمایه بود و منجر به روند منفی شاخص بورس در یک روز معاملاتی از هفته گذشته شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: قطعی سیستم کارگزاری‌ها از دیگر مسایلی بود که روند معاملات بازار در هفته گذشته را تحت شعاع قرار داد و باعث شد تا روز دوشنبه ۵۸ کارگزاری‌ که از خدمات شرکت رایان هم افزا خدمات می‌گرفتند سیستم فرابورس آنها قطع شود و دیگر قادر به معامله نباشند.

وی ادامه داد: انتظارات تورمی موجود در کشور، رکود حاکم در سایر بازار های موازی، عدم فروش نفت به خاطر تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار باعث رشد شاخص بورس و ثبت رکوردهای جدید در این بازار شد.

هودی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جدید گروه بانکی‌ها مورد اقبال سهامداران در بازار قرار گرفت و باعث شد تا در برخی از روزها به عنوان گروه پیشرو معرفی شوند اما اکنون با توجه به ورود شمار زیادی از سرمایه گذاران و ورود پول جدید به این بازار  دیگر شاهد «لیدر» محوری در بازار نیستیم و همه سهم‌ها همسو با یکدیگر در حال رشد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا