آخرین اخبار

حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می‌شود/ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم

به گزارش نقش نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: کماکان کرونا مسأله اصلی تمامی جوامع است و آثار اقتصادی کرونا در غالب کشورها در حال جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام سریع شیوع کرونا در کشور توسط دولت، کارنامه قابل قبولی را مردم و دولت در جهان نشان دادند.

ربیعی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در آخرین جلسات خود چشم انداز پایانی برای کرونا تصور نکرد، گفت: این چشم انداز به ما می‌گوید که نباید خللی در زندگی اقتصادی مردم ایجاد شود. اقتصادهای با رشد بالا هم در اجرای سیاست های اقتصادی در زمان کرونا مشکل دارند.

** مرگ و میر کرونا با شیب رو به پایین در حرکت است

سخنگوی دولت اظهار داشت: پروتکل های سخت گیرانه و نظارت سخت گیرانه از سیاست های این دوران است. ما وظایفی چون تامین نیازهای بهداشت، استمرار خدمات اصلی جامعه، تامین کالاهای اساسی و پیشگیری از غافل گیری در موج های جدید را توامان در دولت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شیب مرگ و میر حاصل از کرونا با شیب رو به پایین در حرکت است.

ربیعی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی کامل تبادل زندانیان را دارد ، اظهار داشت مسئولیت تعلل در این زمینه بر عهده آمریکا است.

سخنگوی دولت در مورد تلاش دولت در زمینه دولت الکترونیک گفت با اقدامات انجام شده از سه میلیون مراجعه حضوری به ادارات جلوگیری و کیفیت خدمات افزایش یافت.

وی با تاکید بر کاهش ثبت شرکت ها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت گفت: سیاست گسترش دولت الکترونیک و رفع موانع تولید تا ۱۴۰۰ ادامه دارد.

** برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم

ربیعی تصریح کرد: کاری به مسائل انتخابات آمریکا نداریم و آن مربوط به مسائل داخلی آمریکا است، اینکه چه کسی رای بیاورد بنای ما نیست، بنای ما منافع ملی است. در صورتی که آمریکا قصد مذاکره دارد پای میز گفت و گو با حضور دیگر کشور ها بیاید.

سخنگوی دولت در مورد گزینه وزارت صمت نیز، گفت لیستی از افراد تهیه شده است. در دوران سرپرستی هم با افت فعالیت روبرو نبودیم و اقدامات خوبی انجام شده است، پیش از موعد مقرر گزینه دولت برای وزارت صمت به مجلس معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مورد اینکه آیا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد، گفت: خیر برنامه ای در این زمینه نداریم و طبق قانون بودجه هم برنامه ای برای این موضوع نداریم.

** حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲میلیون و ۸۵۰هزار تومان می‌شود

ربیعی با تاکید بر اینکه زندگی مردم در دوران تحریم سخت شده است، اظهار داشت: احتمالا در جلسه آخر این هفته حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان خواهد شد. قطعا امسال بنا داریم همسان سازی حقوق را دنبال خواهیم کرد.

** بیماریابی علیت افزایش آمار مبتلایان به کرونا است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق نظر برخی کارشناسان بهداشتی احتمال ورود به پیک دوم و سوم بیماری کرونا وجود دارد، خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان این است که ما هنوز در موج اول کرونا هستیم، هیچ پیکی نداریم، لذا افزایش تعداد کشف مبتلایان را پیک دیگری محسوب نمی‌کنیم. علت افزایش مبتلایان به کرونا بیمار یابی فعال است.

وی ادامه‌داد: تست های ما به روزی ۲۵ هزار رسیده است. هر استانی که شبیه خوزستان شود ما در آنجا به تصمیمات سخت گیرانه باز می‌گیردیم. مشارکت مردم در خوزستان زیر ۵۰ درصد در مبارزه با کرونا بوده و مراسمات عزا و شادی را دسته جمعی برگزار کردند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل خاصی دارد جلسه سران قوا از زمان حضور آقای قالیباف در ریاست مجلس برگزار نمی شود، خاطرنشان کرد: مگر چند روز است آقای قالیباف تشریف آوردند؟ ما از اینجا به ایشان خیر مقدم عرض میکنیم، جلسات هماهنگی سران قوا برخی مواقع یک ماه هم برگزار نمی‌شود، خیر دلیل خاصی ندارد و این جلسات باید دارای دستور باشد.

** جزئیاتی از آتش‌سوزی‌های اخیر در کشور

سخنگوی دولت در مورد اینکه آیا درباره آتش سوزی‌های اخیر افرادی دستگیر شده یا خیر، گفت: ۱۰۳ مورد آتش سوزی سهل انگارانه و آگاهانه( عمدی) بوده که ۱۵۰ نفر تحت سوال و جواب قرارگرفته و ده درصد از اینها عمدی بوده است، البته بهتر است آمار را قوه قضاییه اعلام کند تا دقیق تر باشد.

ربیعی همچنین تاکید کرد: نحوه پرداخت یارانه به موالید جدید طبق سنوات گذشته است، مسأله این است که قرار شد بررسی خانواده هایی که یارانه را دریافت نمی‌کنند برعهده وزارت رفاه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا