آخرین اخباراقتصادی

حال و احوال این روزهای دلار

قیمت دلار در بازار غیر رسمی برخلاف هفته گذشته، از روز شنبه روند نزولی داشت و امروز نیز در محدوده ۵۵ هزار تومان باقی ماند.

نوشته های مشابه

 به گزارش ایسنا، نرخ دلار در بازار آزاد هفته گذشته تا ۵۹ هزار تومان پیش رفت؛ اما حرف کارشناسان اقتصادی این بود که این روند صعودی که بیشتر به‌دلیل اخبار سیاسی است، ادامه‌دار نخواهد بود و البته این روزها تاکید محمدرضا فرزین -رئیس کل بانک مرکزی- هم این بود که کشور منابع ارزی مناسبی دارد و هیچ مشکل و محدودیتی از نظر منابع ارزی وجود ندارد.

بدین‌ترتیب از روز چهارشنبه نرخ دلار که در آستانه عبور از ۶۰ هزار تومان بود، بار دیگر به کانال ۵۸ هزار تومانی برگشت و در روزهای گذشته نیز، این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد تا ۵۵ هزار تومان عقب‌گرد داشت. امروز هم نرخ دلار بر خلاف تلاطمی که هفته قبل تجربه کرده بود، شاهد ثبات بود.

رئیس ‌کل بانک مرکزی همچنین به‌تازگی از تامین ارز بالغ بر ۵۹ میلیارد دلاری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه سیاست بانک مرکزی همچنان پیش‌بینی‌پذیر کردن نرخ ارز است گفت که بازار سلف ارزی به‌زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌اندازی می‌شود.

نرخ دلار امروز در مرکز مبادله طلا و ارز به قیمت ۴۲ هزار و ۹۲۰ و نرخ یورو به قیمت ۴۶ هزار و ۴۹۸ تومان مبادله شد.

در عین حال اگرچه اتفاقات سیاسی، منجر به بروز رفتارهای هیجانی در بازار می‌شود، کمااینکه هفته گذشته نرخ دلار را به ۵۹ هزار تومان هم رساندند، اما روند معکوس ممکن است کمی آرام‌تر رخ دهد؛ ‌ زیرا به گفته کارشناسان،  اطمینان از اینکه دنیای سیاست آرام شده تا به بازار ثابت شود، کمی طول می‌کشد و به همین دلیل کاهش قیمت ارز آهسته‌تر رخ می‌دهد.

با این وجود، تلاش بانک مرکزی در این ماه‌ها این بوده که ثبات را در بازار ارز ایجاد کند و تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر کافی بودن ذخایر ارزی هم از همین موضوع حکایت می‌کند. کارشناسان اقتصادی هم امیدوارند که بانک مرکزی با تدابیر خود از جمله تقویت روزافزون منابع ارزی در دسترس خود و هم اتخاذ سیاست‌های ارزی درست و باثبات، در بازار ارز آرامش ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا