آخرین اخبارورزشی

جام جهانی 2022 به کام قطری ها

حسین یحیایی – مدیرمسئول

جام جهانی 2022 از نگاه کارشناسان فوتبالی ، دستاوردی بزرگ برای قطری ها بشمار می رود.

نوشته های مشابه

در حالی فینال هیجان انگیز جام جهانی 2022 قطر میان فرانسه و آرژانتین به پایان رسید و آرژانتینی ها به همراه فوق ستاره ی خود مسی ، جام را بالای سر بردند، که به گواه بسیاری از کارشناسان کشور،  قطر برنده ی اصلی این مسابقات بود. آن ها هم توانستند فرهنگ قطر را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند و هم به عنوان یک کشور عربی و اسلامی یک نام و یاد نیک از میزبانی و گردشگری خود در جهان باقی بگذارند. هوش بالای مشاوران امیر قطری و به تن نمودن لباس عربی بر تن مسی از اوج این برنامه ریزی ها  و سیاست های شاهکارانه بود تا در برترین عکس دنیای فوتبال ، لباس عربی همواره چشم نواز باشد.

میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر را می توان نه تنها نقطه ی عطفی برای تمامی کشورهای عربی دانست، بلکه برای خاورمیانه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، که گواهی بر اهمیت قطر در ورزش جهان است. چرا که پس از قریب به بیست سال پیش که میزبانی جام جهانی فوتبال مشترکا با کره جنوبی و ژاپن به عنوان کشورهای آسیایی  انجام شد، این برای نخستین بار است که  کشوری در خاورمیانه ، میزبانی جام جهانی را عهده دار شده است. در واقع بار دیگر اصالت و قدرت آسیا به رخ جهانیان کشیده شد و ثابت شد کشورهای آسیایی ظرفیت و توانایی میزبانی رویدادهای مهم ورزشی را دارند.

ساخت ورزشگاه هایی که از نظر زیبایی مهندسی و شکوه عظمت کم رقیب اند، از تماشای البیت گرفته تا 974 و از الثمامه تا لوسیل و تمام میادین میزبان بهترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا، همگی در ویژگی‌های خود بهترین هستند. قطری ها هزینه های هنگفتی را صرف ساخت این سازه های عظیم و زیبا و دیگر زیرساخت های لازم در جام جهانی 2022 نموده اند. هزینه هایی ارزشمند که باید آن را نوعی سرمایه گذاری برای آینده اقتصاد و ورزش قطر دانست. با وجود خداحافظی زود هنگام قطری ها از این جام ، قطر با درخشش خود در میزبانی هر چه در چنته داشتند برای نمایش قابلیت‌های کشورشان بالاخص در ساخت استادیوم‌ها رو نموده و به تمام جهان ثابت نمودند که در زیبایی و امکانات گردشگری نه تنها از قاره ی سبز چیزی کم ندارند، بلکه بسیار مترقی ترند. بسیای از فوق ستاره های فوتبال همچون رونالدو نیز در مصاحبه های خود بارها میزبانی قطری ها را تمجید نموده اند و با بیان اینجا همه چیز عالی است از قطری ها تشکر نموده اند.

با وجود اینکه انتخاب قطری ها به عنوان میزبان جام جهانی 2022 یکی از پر سر و صدا ترین میزبانی های جام جهانی بود و حاشیه های فراوانی داشت، اما در پایان قطری ها ثابت نمودند که چگونه می توان علی رغم درآمدهای بالای نفتی بر درآمدهای غیرنفتی همچون حوزه ی گردشگری سرمایه گذاری کرد و از این طریق دین و فرهنگ خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش جهانیان درآورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا