آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

جاذبه های طبیعی ایران که نمی شناسید

طبیعت ایران از شگفتی‌های متعددی برخوردار بوده و ترکیبی از جنگل، دشت، کویر، کوه و دریا را در خود جای داده است. در این میان برخی مکان‌ها جذابیت فوق‌العاده بالایی داشته و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند‌. در این مطلب تعدادی از جاذبه‌های طبیعی ناشناخته ایران را معرفی کرده و همچین درمورد دریاچه مهارلو شیراز به‌عنوان یکی از این جاذبه‌‌ها، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

معرفی جاذبه‌های طبیعی ناشناخته ایران

گردشگران همواره در جست‌وجوی مکان‌هایی هستند که در آنجا به گشت‌وگذار بپردازند؛ اما برخی از این مکان‌های طبیعی، ناشناخته‌تر از سایر موارد بوده و افراد زیادی نسبت‌به وجود آن‌ها آگاهی ندارند. در این بخش تعدادی از جاذبه‌های طبیعی ایران که توسط تعداد زیادی از مردم ناشناخته است را معرفی کرده‌ایم:

دره ستارگان

یکی از جاذبه‌های بکر ایران که در جزیره قشم واقع شده است، دره ستارگان است. این دره بیش از ۲ میلیون سال قدمت داشته و در سازمان یونسکو نیز به‌عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است. دره ستارگان در اثر برخی رویدادهای طبیعی همچون فرسایش زمین، دچار تغییراتی شده و این تغییرات موجب زیبایی هرچه بیشتر این منطقه شده است. خاک سرخ این دره و همچنین صخره‌های سر به فلک کشیده آن به قدری زیبا و حیرت‌انگیز است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

ستارگان موجود در آسمان این منطقه، درخشش فوق‌العاده‌ای دارند و درنتیجه آسمان شب دره ستارگان بسیار دیدنی است. به همین دلیل است که اغلب افراد ترجیح می‌دهند هنگام تاریک شدن هوا از این دره بازدید کنند.

قلعه بابک

قلعه بابک یکی از مشهورترین قلعه‌های تاریخی کشور ایران است که در شهر کلیبر استان آذربایجان غربی واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری برای افراد علاقه‌مند به تاریخ به‌شمار می‌رود. این قلعه در منطقه زیبای ارسباران قرار گرفته است و در اصل محل زندگی یکی از سرداران مشهور ایرانی به نام بابک خرمدین بوده است.

مسیر رسیدن به قلعه کمی دشوار است و باید با کوه‌پیمایی به مقصد برسید؛ اما چشم‌اندازی که درنهایت از کوه‌ها و مناطق سرسبز اطراف قلعه مشاهده خواهید کرد، به دشواری مسیر می‌ارزد. جالب است بدانید که قلعه بابک در سال ۱۳۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و فرایند بازسازی آن نیز از سال ۱۳۷۶ آغاز شد.

دریاچه مهارلو

یکی دیگر از تماشایی‌ترین مکان‌ها در ایران، دریاچه مهارلو شیراز است. بزرگ‌ترین شگفتی این دریاچه رنگ صورتی آن است که توجه تمام گردشگران را به خود جلب کرده است و حتی افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این جاذبه به شهر شیراز سفر می‌کنند. علت این رنگ زیبا نیز وجود جلبک‌هایی به نام جلبک دونالیلا سالینا است. درواقع این جلبک‌ها با آزادسازی ماده‌ای خاص از خود، باعث ایجاد رنگ صورتی در این دریاچه می‌شوند.

دریاچه مهارلو در ماه‌های گرم سال تقریباً خشک می‌شود. درنتیجه بهتر است فصل تابستان را برای بازدید از این دریاچه انتخاب نکنید. بهترین زمان برای دیدن دریاچه مهارلو شیراز، اوایل فصل پاییز تا اواسط اردیبهشت‌ ماه است، زیرا در این بازه زمانی، دریاچه مهارلو به بالاترین حد زیبایی خود می‌رسد.

دهکده مازیچال

مازیچال یک دهکده بسیار زیبا در نزدیکی کلاردشت است و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران محسوب می‌شود. درختان به‌هم‌پیوسته‌ای که در این دهکده قرار گرفته‌اند، فضایی بسیار رویایی و شگفت‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده‌اند؛ به‌طوری‌که با عبور از این درختان می‌توانید خود را به مراتع زیبای مازیچال برسانید. این مکان برای اسکان نیز شرایط مناسبی داشته و گردشگران می‌توانند در صورت تمایل، چادرهایی برای اسکان در این منطقه برقرار کنند.

از دیگر مناظر شگفت‌انگیزی که در سفر به ارتفاعات مازیچال مشاهده خواهید کرد، منظره ابرهایی است که گویا به پایین آمده‌ و شما را در آغوش گرفته‌اند. علاوه‌برای جاذبه‌هایی همچون کلبه‌های چوبی، گل‌های رنگارنگ و درختان بلوط نیز در این منطقه وجود داشته و زیبایی مازیچال را چندین برابر کرده‌اند.

دره خزینه پل‌دختر

یکی از زیباترین دره‌های واقع در استان لرستان، دره خزینه پل‌دختر نام دارد. این دره دارای یک پیچ به شکل نعل اسب بوده و این ویژگی باعث شده است تا تماشای دره از بالا، منظره بسیار زیبایی را ایجاد کند. در این پیچ یک صخره بسیار بزرگ همچون جزیره قرار گرفته است و دور تا دور آن با دیوارهایی مرتفع پوشانده شده است. همچنین رودخانه سیمره که یکی از شاخه‌های رود کرخه محسوب می‌شود نیز در این دره جریان دارد.

یکی دیگر از شگفتی‌های دره خزینه، پل معلق آن است. این پل با طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر، بزرگ‌ترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود که دقیقاً روی دره قرار گرفته است و رودخانه از زیر آن عبور می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از دره خزینه، اوایل فصل بهار و پاییز است و گردشگران می‌توانند با رفتن به شهرستان پل‌دختر، در کیلومتر ۴۷ جاده پل‌دختر به اندیمشک، خود را به روستای زیبای خزینه برسانند.

کوه‌های مریخی چابهار

در نزدیک چابهار و در مجاورت روستای تاریخی تیس، کوه‌هایی با اشکال عجیب و غریب واقع شده است که به علت تشابه شکل آن‌ها با کوه‌ها و صخره‌های دیگر سیارات، کوه‌های مریخی نام گرفته‌اند. کوه‌های مریخی چابهار از نوع رسوبی بوده و در سال‌های گذشته زیر خاک مدفون بوده‌اند؛ اما با گذر زمان و بارش باران‌های موسمی، این خاک‌ها بیرون آمده و چنین شکل زیبایی را به خود گرفته‌اند.

برای بازدید از این جاذبه بی‌نظیر، باید به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و از آنجا خود را به ۴۰ کیلومتری مسیر چابهار به کنارک برسانید.

سفر به جاذبه‌های طبیعی ایران با فلای تودی

در این مطلب درباره تعدادی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی کشور ایران، مثل دریاچه مهارلو شیراز اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دادیم. برای سفر به هرکدام از جاذبه‌های طبیعی ایران می‌توانید از سایت‌های گردشگری معتبری مثل «فلای تودی» کمک بگیرید.

شما با مراجعه به این سایت می‌توانید نسبت‌به خرید بلیط هواپیما یا قطار به مقصد موردنظرتان اقدام کنید. همچنین امکان رزرو هتل هم با استفاده از این سایت وجود دارد. شما می‌توانید در این سایت به جست‌وجو پرداخته و ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما و قطار و همچنین مناسب‌ترین هتل را بسته به شرایط خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که خدمات فلای تودی تنها به سفرهای داخلی محدود نمی‌شود، بلکه این مجموعه برای سفر به هر کشور و هر نقطه‌ای از جهان در کنار شما خواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا