آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

ثبت ۲۴ رویداد گردشگری استان زنجان در کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: معبد داش کسن به عنوان دومین پایگاه ملی میراث استان ثبت شد. 

نوشته های مشابه

به گزارش نقش نیوز ، سیدسعید صفوی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در ستاد سفر خدمات استان، با اشاره به برنامه‌های گردشگری استان در راستای خدمات سفر نوروزی و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای جذب گردشگر در ایام نوروز و بهره‌مندی از اقتصاد گردشگر، افزود: ستاد خدمات از ۱۰ دی در دبیرخانه اداره‌کل فعال و ۲ جلسه با روسای کمیته‌های ۱۲ گانه برگزار شده است.

صفوی با اشاره به تشکیل ستاد مرتبط نظارت بر نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، ادامه داد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی مطلوب نیست و نیاز به رسیدگی دارد. مشارکت دستگاه‌های متولی امر برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه همه تاسیسات گردشگری استان با ضوابط رعایت ماه مبارک رمضان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: موزه مردان نمکی زنجان پس از ۲.۵ ماه به روز رسانی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در ایام نوروزی موزه‌ها تا ساعت ده شب فعالیت دارند، اذعان کرد: کف‌سازی بازار و مرمت زائرسرای قیدار نبی (ع) در خدابنده با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از اعم اقدامات طی این مدت بوده است.

صفوی با اشاره به مرمت رختشویخانه و ثبت ۲۴ مورد از رویدادهای گردشگری استان در رویدادهای گردشگری کشور، بیان کرد: با کارهای انجام گرفته‌ شمار بوم‌گردی‌های استان ۲ برابر شد.

وی با اشاره به ۳ هزار مجوز صادر و تمدید شده بابت پرداخت تسهیلات با همکاری صندوق کارآفرینی امید، ابراز کرد: این دستاورد به گونه‌ای بود که استان در جذب تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ رتبه یک را کسب کرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به پاکسازی محیط زیست، گفت: ۱۷۰۰ کیلو پلاستیک از سه راهی بیجار تا پاسگاه پلیس راه جمع آوری شده است و این کار همچنان ادامه دارد.

محمدرضا یافتیان اظهار کرد: بروشورهای تحت عنوان توصیه‌ها و پیام‌های محیط زیستی به گردشگران ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا