آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

ثبت شرکت فوری چند روزه است و چه مراحلی دارد؟

 

نوشته های مشابه

بسیاری از کسب و کارها پس از مدت کمی احتیاج به ثبت شرکت فوری و یا به صورت کلی ثبت شرکت پیدا می کنند. ممکن است وقت کافی نداشته باشید و یا این که به هر دلیلی بخواهید شرکت تان خیلی سریع ثبت شود.

این کار را می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق همکاران مان انجام دهید. نکته مهمی که همین ابتدا لازم می دانیم با شما در میان بگذاریم این است که مراقب سوء استفاده های سودجویان باشید. افراد زیادی ممکن است وقتی متوجه موقعیت و شرایط شما شوند با روش های مختلف سعی در سوء استفاده از شما را داشته باشند.

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری معمولا 7 روزه است. قطعا شما به عنوان شخصی که با هزینه ثبت شرکت ارزان به دنبال ثبت شرکت فوری هستید می دانید که مزایای یک شرکت چیست. با این حال سعی می کنیم به صورت شفاف تر برایتان باز گو کنیم که این کار تا چه حدی می تواند به نفع شما و کسب و کارتان باشد.

  • اگر بدون داشتن شرکت ثبت شده و با همکاری چند شریک کار می کنید حتما تا به حال این تجربه را داشته اید که هیچ چیز میان شما و شرکا واضح و مشخص نیست. هر لحظه ممکن است موضوعی میان شما باعث جر و بحث شود یا یک نفر از شما نتواند حق و حقوقش را به درستی محقق کند. وقتی شرکت تان را به ثبت می رسانید تمامی حق و حوق تان محفوظ می ماند.
  • با داشتن یک شرکت ثبت شده می توانید در مناقصات ومزایده های مختلف شرکت کنید. این امکان را وقتی که شرکت ندارید، نمی توانید داشته باشید. طبیعی است که برای واگذاری یک پروژه مهم، افراد و سازمان ها به مجموعه هایی اعتماد می کنند که فعالیت آن ها زیر نظر قانون و رسمی باشد. این یکی از مزایای ثبت شرکت فوری است.
  • ثبت شرکت باعث می شود از اعتبارات و تسهیلات مختلفی که برای افراد حقوقی در نظر گرفته شده بهره مند شوید. این اعتبارات کمک می کند هر چه سریع تر کسب و کارتان را رشد دهید ومعمولا برای آن ها شرایط باز پرداخت مناسبی هم در نظر گرفته می شود.
  • می توانید در جهت گسترش فعالیت تان شعبه های مختلفی ایجاد کرده و یا به دیگران نمایندگی اعطا کنید.
  • مجوزهای لازم برای کارتان را دریافت می کنید
  • از رقابت های ناسالم و فعالیت های اقتصادی غیر قانونی جلوگیری می شود و در نتیجه این به نفع همه جامعه است زیرا خدمات و کالاهای سالم و بی نقصی را دریافت می کند.

در نظر داشته باشید، در مورد مزایای ثبت شرکت فوری خیلی بیشتر از این ها می توان صحبت کرد اما در این مطلب زمانش را نداریم و به همین مقدار بسنده می کنیم.

 

انواع ثبت شرکت

به ثبت شرکت فوری فکر می کنید؟ می دانید که شرکت تان را باید در چه قالبی به ثبت برسانید؟

برای تعیین بهترین نوع قالب ثبتی ابتدا باید ببینیم که هدف تان از ثبت یک شرکت چیست و قرار است چه کاری انجام دهید؟ پاسخ به این سوال مهم است زیرا برای انجام برخی فعالیت ها باید شرکت را در قالب های مشخصی ثبت کنید. علاوه بر این تعداد شرکا هم در نوع قالب مهم است مثلا اگر برای ثبت شرکتی حداقل به 3 شریک نیاز است و شما می خواهید فعالیت تان را با دو شریک پیش ببرید طبیعی است که نمی توانید از این قالب استفاده کنید.

سهامی عام و خاص، مسئولیت محدود، مختلط غیر سهامی و سهامی، تضامنی، نسبی و تعاونی انواع قالب هایی است که می توانید برای ثبت شرکت انتخاب کنید.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

برای ثبت شرکت فوری باید مراحل آن را از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها پیش ببرید. البته از آن جایی که در مورد فوری انجام شدن این کار صحبت می کنیم و پیش نیاز آن داشتن دانش و تجربه است، می توانید در این زمینه از متخصصان کمک بگیرید.

  • در اولین قدم مشخص می شود که با توجه به اهداف و شرایط شما چه قالبی برایتان مناسب است.
  • پس از آن باید مراحل مشخص شده در سامانه طی شود تا شماره پیگیری را دریافت کنید. دقت کنید که امکان ویرایش پس از پذیرش وجود نخواهد داشت.
  • نامی که انتخاب می کنید باید تایید شود. این نام باید بر اساس قوانین تعیین شده انتخاب شود در غیر این صورت قطعا رد خواهد شد.
  • پس از آن مدارک را از طریق اداره پست به اداره مربوطه می فرستید. دقت کنید که برای ارسال مدارک فرصت محدودی دارید که معمولا 3 روز است.
  • در صورتی که همه امور به درستی پیش برود و کارشناسان نقصی در پرونده تان مشاهده نکنند می توانید برای مطالعه پیش نویس آگهی و پرداخت وجوه لازم به اداره مراجعه نمایید.

 

شرکت مدنی چیست؟

سوالی که بسیاری از عزیزان مان هنگام ثبت شرکت فوری برایشان پیش می آید این است که شرکت مدنی چیست؟

منظور از شرکت مدنی، شرکت هایی غیر تجاری است که از مشارکت تعدادی سهامدار تشکیل شده و قرار بر هدف خاصی دارد. هرکدام از افراد مشارکت کننده به میزان مشارکتش سود خواهد برد.

در این شرکت ها معمولا هر کس مالک سرمایه خود است یعنی سرمایه به شرکت منتقل نمی شود.

سه گروه شرکت مدنی عبارتند از:

  • شرکت مسئولیت محدود: در ثبت شرکت مسئولیت محدود امور تجاری و بازرگانی انجام می شود ولی مسئولیت هیات مدیره نامحدود است. شرکا حداقل باید 2 نفر باشند.
  • شرکت سهامی خاص: برای ثبت این قالب حداقل باید 3 نفر حضور داشته باشند. هیات مدیره برای 2 سال مسئولیت قبول می کند و سمت های هیات مدیره همگی باید وجود داشته باشند.
  • شرکت دانش بنیان: منظور از این نوع قالب، شرکتی است که با فروش خدمات و محصولات فناوری به سود دست پیدا می کند.

منبع: https://sabt.in/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا