استان هاخراسان جنوبیویژه

تکمیل طرح های بازآفرینی شهری، مؤثر در زیبا سازی شهرهای استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – فرهادی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه بررسی مسائل حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌های کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: ارگان های مختلف از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و نهاد بازآفرینی شهری که به نوعی سازمان مردم نهاد است و مردم در آن دخیل می باشند، اقدامات مؤثری در زمینه حاشیه نشینی انجام داده اند.
وی تأکید کرد: تکمیل طرح و پروژه های در دست اقدام این حوزه ها، نتایج مطلوبی را در بحث زیباسازی شهرهای استان به همراه خواهد داشت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: موضوع اصلی در بحث بازآفرینی شهری، توجه به اشتغال افراد ساکن در هر منطقه به جهت ایجاد زمینه های خودکفایی و افزایش درآمدهای خانواده ها در این مناطق است.
فرهادی با اشاره به آسیب هایی که خانواده های ساکن در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی را تهدید می کند، اظهار داشت: از دفتر اجتماعی استانداری درخواست شده با ورود پررنگ تر به این موضوع و انجام مطالعات میدانی لازم، آسیب ها را شناسایی نموده، برای مهار و برون رفت از آنها طرح و برنامه عملیاتی ارائه نماید.
وی تأکید کرد : هدف از این کار، بهبود شراط زندگی برای افراد ساکن در این مناطق است.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که به ریاست معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌های کشور و با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی، مدیران کل دفاتر شهری و شوراها،مدیران کل دفاتر فنی و مدیران کل دفاتر امور اجتماعی استانداری ها، مدیران کل راه و شهرسازی و شهرداران کل کشور برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر درخصوص همسو کردن اقدامات و فعالیت های دستگاه‌های اجرایی، راهکارها و هماهنگی های قانونی لازم در جهت بهبود شرایط سکونتگاه های غیر رسمی مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا