آخرین اخبار

تولیدکنندگان سودجو، نگران لغو تحریم ها!

یک مقام ارشد کارگری با بیان اینکه جلوگیری از واردات کالا می تواند باعث انحصار در بازار داخلی شود، بر لزوم تولید رقابتی و حمایت از مصرف کننده ایرانی تاکید کرد و گفت: کسانی که از برداشته شدن تحریم ها نگرانند، تولیدکنندگان سودجویی هستند که کالاهای خود را با قیمت بالا و سود سرشار وارد بازار کردند و به مصرف کننده داخلی رحم نکردند!

نوشته های مشابه

ناصرچمنی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تاثیر رفع تحریم ها بر تولید داخلی، گفت: دنیای امروز دنیای تعامل و گفت وگو است و نمی توانیم دور خودمان حصار بکشیم. اگر اینطور فکر کنیم که با کشورهای دیگر همکاری و مراوده نداشته باشیم به ضررما است و اقتصاد رشد نمی کند.وی ادامه داد: زمانی که ما در داخل خودرو تولید می کردیم و برای جوانان اشتغال ایجاد شده بود، بعضی کشورها هنوز خط تولید نداشتند ولی ما به دلیل یکسری ضعف ها در بخش صنعت دچار مشکل شدیم و هنوز در خط تولید خودروهای اولیه هستیم و آنطور که باید ارتقا پیدا نکرده ایم در حالی که آن کشورها از جمله ژاپن و کره امروز یکی از برندهای مطرح جهان در تولید خودرو هستند.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه تحریم ها به سود بخش تولید و تولیدکنندگان داخلی تمام شد، افزود: معتقدم سیستم کارخانه داری ما نباید تنها به فکر سودآوری باشد. سال ۱۳۹۷ که با تحریم ها روبه رو بودیم، یخچال سه میلیون تومانی تا مرز ۱۵ میلیون تومان رفت و یکسری از لوازم خانگی با قیمت های بالا به دست مردم رسید. متاسفانه برخی تولیدکنندگان سودجو هم از این مساله به نفع خود بهره برداری کردند، قیمت ها را بالا بردند و به مصرف کننده داخلی رحم نکردند و به دلیل عدم نظارت و کنترل لازم، مردم و مصرف کنندگان متضرر شدند.

چمنی افزود: سال ۱۳۹۶ یک لباسشویی خارجی را با ۷۵۰ هزار تومان می شد خرید ولی مگر امروز می توان لباسشویی ایرانی را این قیمت خرید؟ مصرف کننده صرفنظر از قیمت بالا به کیفیت کار هم اهمیت می دهد و با خود می گوید، چرا باید جنسی بخرد که یکماه نشده خراب می شود؟این مقام ارشد کارگری خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان سودجو به جای آنکه به فکر سود بیشتر باشند به افزایش کیفیت محصول و به روز کردن تکنولوژی خود فکر کنند؛ شاید سود سرشاری به دست بیاورند ولی مقطعی است ،چون ممکن است با برداشته شدن تحریم ها، این بار مصرف کنندگان داخلی که به شدت از افزایش قیمت ها متضرر شده اند به آنها رحم نکنند و باید آماده باشند که تولیداتشان در انبارها بماند.

وی در پایان با بیان اینکه باید به تولید رقابتی بیاندیشیم و حمایت از مصرف کننده ایرانی را هم مدنظر قرار بدهیم، اظهار کرد: حمایت نباید فقط از تولید کننده باشد بلکه مصرف کننده هم که کالا را می خرد و انتظار کیفیت و دوام آن را دارد، باید مورد حمایت قرار گیرد. اگر حمایت یکطرفه باشد و کنترل و نظارتی بر روند تولید و بازار محصولات داخلی صورت نگیرد، انحصار ایجاد می شود و به جایی می رسیم که یخچال و تلویزیون از سه میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان می رسد و خانواده ها توان خرید جهیزیه برای فرزندانشان را از دست می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا