آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

رئیس هیات عامل ایمیدرو : توسعه صنایع پایین دست از اولویت برنامه های ایمیدرو

 

نوشته های مشابه

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: وزارت صمت و ایمیدرو؛ به دنبال فعال کردن بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی است و در این راستا ایمیدرو برای تحقق این مهم؛ کاهش تصدی گری را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش نقش نیوز  ، محمدرضا موثقی نیا امروز در سفر به استان خراسان جنوبی که با هدف پایش وضعیت طرح های معدن و صنایع معدنی انجام شده است؛ طی سخنانی در نشست با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی افزود: ایمیدرو پذیرای پیشنهادات استان برای توسعه بخش معدن و صنایع است.

وی گفت: توسعه صنایع پایین دست؛ رویکردی است که در اولویت برنامه های ایمیدرو قرار دارد. اکنون توسعه زنجیره فولاد از الزامات بخش معدن و صنایع معدنی است و در این زمینه این موضوع تبدیل به برنامه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت قطعی گاز و برق صنایع به دلیل فصل زمستان را از مشکلات این حوزه خواند که نیاز به تدبیر دارد و در ادامه گفت: صنعت؛ نخستین بخش در کشور است که در فصل زمستان با مشکل قطعی مواجه می شود و این موضوع موجب شد تا سال گذشته خسارت ناشی از محدویت های برق و گاز صنایع را شاهد باشیم.

موثقی نیا با بیان اینکه وزارت صمت و ایمیدرو و با هدف تامین انرژی پایدار؛ در حال مذاکره با وزارت نفت برای ایجاد میدان گازی است؛ افزود: ایجاد میدان گازی و توسعه آن توسط صنایع؛ راهکاری است که می تواند مشکلات ناشی از تامین انرژی را برطرف کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به پروژه انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی کشور؛ عنوان کرد: خط انتقال آب دریای عمان سال آینده به زاهدان می رسد و در ادامه طی 2 سال آتی به خراسان جنوبی خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا