آخرین اخباراستان هاسیستان و بلوچستان

تلاش دولت برای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

رٰضا بهنام سیستان وبلوچستان-  احمدعلی موهبتی “استاندار” در دیدار امیر “طاهری” فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی استان؛ با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق توصیه‌ها و دو کلید واژه “گنج پنهان” و “تنگه‌احد” مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، تلاش‌های زیادی کرده است؛ از سرمایه‌گذاری بیش از ۱میلیارد دلار در بندر چابهار و افزایش ظرفیت ۲.۵میلیون تنی تخلیه بار به ۸.۵میلیون تن؛ احداث راه آهن چابهار-زاهدان؛ اجرای خطوط انتقال گاز به شهرهای استان؛ توسعه راه‌ها، توسعه و افزایش فرودگاه‌ها؛ افزایش فضای آموزشی؛ توسعه بیمارستان‌ها و فضاهای بهداشتی و‌درمانی؛ توجه به انرژی‌های تجدید پذیر و طرح انتقال آب به ۴۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان، به عنوان مهمترین پروژه‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و‌امید در این زمینه یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عادی شبکه گازرسانی در شهر زاهدان می‌بایست ۱۲سال به طول می‌انجامید؛ افزود: با معین‌سازی سه استان در این پروژه، طرح شبکه گازرسانی در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و این درحالی است که اگر بدلیل شیوع بیماری کرونا، این پروژه موقتاً متوقف نمی‌شد، تا پایان شهریورماه امسال اجرای این طرح به اتمام می‌رسید که باید از صبوری و همکاری مردم در این زمینه تشکر کرد.

استاندار با اشاره به توسعه بیمارستان‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی در استان تصریح کرد: فقط در طول دولت تدبیر و‌ امید تا کنون ۶۸۸ پروژه در حوزه بهداشت و‌درمان اجرا شده است.

موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود، از تلاش‌ها و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه نیرو‌های ارتش در بحران‌ها از قبیل سیلابهای شمال و جنوب استان در سال گذشته و همچنین مدیریت ‌مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی استان هم در ابتدای این دیدار با تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دولت؛ گفت: با توجه به وسعت و پراکندگی بالا در سیستان و بلوچستان، اداره آن تنها با مدیریت و روحیه جهادی ممکن می‌شود.

امیر “طاهری”؛ موفقیت‌های حاصل شده در اجرا و پیشرفت پروژه‌ها را حاصل تلاش تیم مدیریتی استان برشمرد.

گفتنی‌است؛ امیر “طاهری” فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی استان در پایان این دیدار با اهداء لوح یادبودی به مناسبت هفته دولت، این هفته را به استاندار و دستگاه‌های دولتی تبریک گفت و از تلاش‌های وی تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا