آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

تغییرات آب و هوایی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آلاسکا را از بین می برد.

هزاران گردشگر هر روز از طریق کشتی‌ های تفریحی که در مرکز شهر قرار دارند به یک پیاده‌ روی در پایتخت آلاسکا دعوت می شوند. دست‌ فروش‌ ها سفر های ساحلی و ردیف‌ هایی از اتوبوس‌ ها را آماده می‌کنند تا بازدید کنندگان را به خود جذب کنند.

یخچال‌ های طبیعی، فضایی پر از رنگ های طبیعی خاکستری، سفید و آبی، با هلی‌کوپتر های گشت‌ و گذار پر می‌ شوند و بازدید کنندگان را با کایاک، قایق‌رانی و پیاده‌روی جذب خود می‌کنند. به قدری مردم بسیاری برای دیدن یخچال طبیعی و دیگر شگفتی‌های جونو می‌آیند که نگرانی فوری شهر این است که چگونه همه آنها را به عنوان رکوردی در سال جاری مدیریت کند. برخی از ساکنان در طول تابستان به مکان‌های ساکت‌ تر فرار می‌کنند.

اما متاسفانه تغییرات آب و هوایی باعث ذوب شدن یخچال مندنهال شده است. و آنقدر سریع عمل می‌کند که تا سال 2050، دیگر ممکن است از مرکز بازدیدکنندگانی که زمانی بسیار خواهان داشت ردی باقی نماند.

الکساندرا پیرس، مدیر گردشگری شهر گفت: «ما باید در مورد یخچال‌های طبیعی خود و توانایی مشاهده یخچال‌ها در حین نابودی فکر کنیم. او گفت همچنین باید بر کاهش اثرات زیست محیطی متمرکز شویم. مردم به آلاسکا می‌آیند تا ببینند که چه محیطی بکر است و این وظیفه ماست که آن را برای ساکنان و بازدیدکنندگان حفظ کنیم.»

تغییرات آب و هوایی یکی از محبوب ترین مقاصد آلاسکا را از بین می برد.
تغییرات آب و هوایی یکی از محبوب ترین مقاصد آلاسکا را از بین می برد.

یخچال از زمین های صخره ای بین کوه ها به دریاچه ای می ریزد که با کوه های یخ سرگردان پر شده است. طبق برآوردهای محققان دانشگاه آلاسکا در جنوب شرقی، چهره آن بین سال های 2007 تا 2021 بسیار تغییر کرده است. نشانگرهای مسیر، راهپیمایی رو به عقب یخچال طبیعی را به یاد می‌آورند، و نشان می‌دهند که زمانی یخ کجا قرار داشت. اما الان انبوهی از پوشش گیاهی در پی آن رشد کرده است.

به گفته اران هود، استاد علوم محیطی دانشگاه آلاسکا، در حالی که تکه‌های عظیم کوه شکسته شده‌اند، بیشترین تلفات یخ ناشی از نازک شدن به دلیل گرم شدن دما است. مندنهال اکنون تا حد زیادی از دریاچه ای که نام آن را یدک می کشد عقب نشینی کرده است.

دانشمندان در تلاشند تا بفهمند این تغییرات ممکن است برای اکوسیستم از جمله زیستگاه ماهی قزل آلا چه عواقبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا