آخرین اخباراجتماعی

تعرفه‌های غیرواقعی ، عامل مهاجرت و کوچ پزشکان

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به تعرفه‌های غیرواقعی ، نسبت به کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هشدار داد.

نوشته های مشابه

به گزارش نقش نیوز ، سعید کریمی، با انتقاد از اینکه استقبالی از برخی رشته‌های مهم پزشکی مانند بیهوشی، طب اورژانس، اطفال و عفونی به دلیل تعرفه‌های غیرمنطقی و مشکلات معیشتی نمی‌شود، گفت: باید توجه به تعرفه‌های منطقی مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ویزیت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی ۲۲ هزار تومان باشد افراد تمایلی به حضور در برخی رشته‌ها به دلیل مشکلات معیشتی با وجود کشیک‌ها و معاینات سخت نخواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری اینکه افراد باید انگیزه لازم را برای حضور در این رشته‌ها داشته باشند، گفت: البته شاهد سرایت این بی انگیزگی به سایر رشته‌های پزشکی به دلیل تعرفه‌های حداقلی پزشکی هم هستیم.

کریمی، مهاجرت کادر درمان را از مشکلات جدی حوزه سلامت دانست و افزود: در کنار مهاجرت پزشکان با کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هم مواجه هستیم و تعرفه‌های غیرمنطقی و حداقلی یکی از مهم‌ترین علت بروز این مشکلات است.

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری اینکه متوسط دستمزد جراحان در بخش دولتی ۴۰ کا است، گفت: مبلغ کا در سال جاری ۲۰ هزار تومان است و در واقع متوسط دستمزد جراحان در بخش دولتی ۸۰۰ هزار تومان بوده و ۴۰ درصد از این مبلغ نصیب جراح می‌شود و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد آن هم بابت حق بیمه کسر می‌شود و در واقع ۲۵۰ هزار تومان به جراح پرداخت می‌شود؛ کدام شغل حساسی را سراغ داریم که با دریافت ۲۵۰ هزار تومان عمل جراحی انجام دهد و مسئولیت‌های پس از آن را هم بپذیرد.

وی با انتقاد از اینکه فریز کردن تعرفه‌های پزشکی آسیب‌های زیادی را به حوزه درمان کشور وارد می‌کند، گفت: با زیان انباشته موجود تعرفه‌ها چند صد درصد با قیمت تمام شده فاصله دارد و اگر تعرفه‌ها ۴۵ تا ۴۶ درصد افزایش نیابد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند؛ متأسفانه تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه و توسط بیمه‌ها انجام می‌شود در واقع بیمه هم خریدار و هم قیمت گذار است و اجازه نمی‌دهد که تعرفه‌ها به صورت واقعی افزایش یابد؛ این ترکیب از گذشته به اشتباه شکل گرفته و تبدیل به قانون شده و این بزرگترین تعارض منافع است.

بیمه‌ها عامل اصلی منطقی نبودن تعرفه‌ها هستند

کریمی یادآور شد: در واقع دلیل اصلی بی رغبتی افراد به حضور در برخی رشته‌های پزشکی، کوچ پزشکان به مشاغل دیگر و مهاجرت کادر درمان همگی از مشکل منطقی نبودن تعرفه‌ها ناشی می‌شود و بیمه‌ها هم عامل اصلی منطقی نبودن تعرفه‌ها هستند و تا زمانی که اختیار تعرفه گذاری دست بیمه‌ها باشد وضعیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بحرانی‌تر خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه ترکیب شورای عالی بیمه باید تغییر کند، گفت: وزیر بهداشت به هیچ وجه نمی‌تواند مشکل غیرمنطقی بودن تعرفه‌ها را حل و فصل کند بنابراین عاجزانه تقاضا داریم رییس جمهور یا معاون اول به این موضوع ورود کنند زیرا بیمه‌ها تنها از این دو مقام مسؤول فرمان بری دارند و این موضوع به هر کس دیگری ارجاع داده شود به نتیجه نخواهد رسید البته منظور از واقعی شدن تعرفه‌ها پرداخت از جیب مردم نیست زیرا مردم مطالبه گر هستند و واقعی شدن تعرفه‌ها باید از مسیر بیمه‌ها انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا