آخرین اخبارعلمی و فناوری

تشریح جزئیات آیفون 16 پرو مکس

یک منبع آگاه چینی می‌گوید اپل در آیفون 16 پرو مکس از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر استفاده می‌کند.

به گزارش نقش نیوز ، آیفون 16 پرو مکس ظاهراً قرار است دوربین بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری داشته باشد تا قابلیت‌های بهبودیافته‌ای را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری ارائه کند. منبع گزارش امروز می‌گوید این گوشی یک «پرچمدار عکاسی» خواهد بود، بدین معنا که کوپرتینویی‌ها تمرکز خود را روی ارائه بهترین قابلیت‌های تصویربرداری خواهند گذاشت.

به‌گزارش یک منبع آگاه چینی با نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو، دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX903 با قابلیت‌های پیشرفته نظیر طراحی پشته‌ای برای عملکرد بهتر، مبدل 14 بیتی آنالوگ به دیجیتال (ADC) برای تبدیل باکیفیت داده‌های تصویر، و مدار Digital Gain Control (DCG) برای بهبود رنج پویا و کنترل نویز خواهد بود.

ارتقای دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس

این منبع همچنین تأکید کرده است که شایعات قبلی درباره افزایش 12 درصدی اندازه سنسور آیفون ۱۶ پرو مکس که به 1/1.14 اینچ می‌رسد، درست است. آیفون 14 و 15 پرو از سنسور 1/1.28 اینچی استفاده می‌کنند.

افزایش اندازه سنسور به دوربین آیفون بعدی اجازه خواهد داد تا رنج پویا و تاری پس‌زمینه در تصاویر پرتره را بهبود ببخشد و در محیط‌های کم‌نور عکس‌های بهتری ثبت کند، چرا که با افزایش اندازه سنسور، نور بیشتری دریافت می‌شود.

Digital Chat Station همچنین می‌گوید مدل‌های رده‌بالای خانواده بعدی آیفون‌ها نمایشگری خواهند داشت که طراحی آن اندکی خمیده‌تر است. این منبع در گذشته نیز گزارش‌هایی را درباره مدل‌های آیفون افشا کرده بود که برخی از آن‌ها درست از آب درآمدند.

با توجه به این که هنوز ماه‌ها تا رونمایی از سری آیفون 16 زمان باقی مانده است، باید منتظر باشیم تا ببینیم گزارش‌های بعدی در این باره چه اطلاعاتی به ما خواهند داد. به‌نظر شما دوربین پرچمداران آتی اپل در چه زمینه‌هایی می‌توانند ارتقا پیدا کنند؟ به‌عبارت دیگر نقطه ضعف دوربین پرچمداران فعلی کوپرتینویی‌ها را در چه زمینه‌ای می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع :دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا