استان هاخراسان جنوبیویژه

تزریق اولین واکسن کرونا در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی – رضا بهنام – محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه تزریق اولین دوز از واکسن کرونا در خراسان جنوبی گفت: فاز نخست واکسیناسیون کرونا با واکسن اسپوتنیک روسی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی با بیان این‌که 150 دوز واکسن به دست ما رسیده است عنوان کرد: در مجموع در این زمان سهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 150 واکسن است که در دو مرحله و در فاصله سه هفته به 75 نفر تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 30 نفر از این افراد دریافت کننده واکسن کرونا از کادر درمان بخش کرونای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند و 45 نفر از کادر درمان شهرستان‌های قاین، طبس و فردوس خواهند بود.

دهقانی با تأکید بر این‌که اولویت تزریق واکسن با کادر بهداشت و درمان و پرسنلی است که در بخش‌هایی کار می‌کنند که بیشتر با بیماران کرونایی در تماس هستند افزود: این پرسنل شامل بخش‌های آی‌سی‌یو کرونا که قبلا دچار کرونا نشده‌اند، هستند.

وی با بیان این‌که در چهار فاز طبق دستورالعمل وزارتخانه واکسیناسیون انجام می‌شود گفت: فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان، افراد در معرض خطر، سالمندان و کسانی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند که این فاز دو تا سه ماه است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز اول به اتمام برسد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: ما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنیم چراکه تعداد واکسن به اندازه‌ای نیست که بتوان همه را یکدفعه واکسیناسیون کرد و باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا