آخرین اخباراجتماعی

 تجربه هوای سرد طی دو هفته آتی

بر اساس اعلام پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش‌های فراتر از نرمال در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده و حاکمیت هوای سرد طی دو هفته آتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نقش نیوز ، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۷ اسفند ماه تا ۱۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را تولید و ارائه کرد.

بر این اساس بارش هفته‌ اول (۷ تا ۱۳ اسفند) عمدتا متمرکز بر شرق و جنوب‌ شرق کشور، دامنه شرقی کوه‌های زاگرس میانی و دو سوی دامنه ‌های البرز مرکزی و غربی خواهد بود. بارش انباشته در جنوب‌ شرق کشور با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۳۰ تا ۸۰ میلیمتر بیش از نرمال خواهد بود.

بارش در شمال‌ شرق، شمال‌ غرب و دامنه غربی کوه‌های زاگرس کمتر از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است.بارش هفته دوم (۱۴ تا ۲۰ اسفند) در نوار شمالی در محدوده نرمال تا کمتر از آن، در مرکز و نیمه جنوبی کشور ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. بارش انباشته جنوب‌ شرق کشور با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد از ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

بارش انباشته هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند) با احتمال حدود ۵۰ درصد در دو سوی کوه های زاگرس، ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بیش از نرمال، در نوار شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بین نرمال تا بیش از آن خواهد بود.

بارش هفته چهارم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در مناطقی از کوه‌های زاگرس در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق نرمال برآورد می‌شود. انتظار می‌رود بارش کشور در هفته‌های پنجم و ششم (۶ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) در محدوده نرمال باشد.پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ادامه به تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت.

بر این اساس دمای هوای هفته اول (۷ تا ۱۳ اسفند) در نوار ساحلی شمال، جنوب، شمال ‌غرب و دامنه‌های غربی کوه‌های زاگرس از ۱ تا ۵ درجه سلسیوس و در سایر مناطق از ۵ تا ۱۰ درجه کمتر از نرمال است همچنین نابهنجاری دمای هفته دوم (۱۴ تا ۲۰ اسفند) در نوار شمالی، شمال ‌غرب و استان‌های غربی کشور ۱- تا ۳- درجه و در سایر مناطق ۳- تا ۱۰- خواهد بود.

دمای هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند) نسبت به هفته‌ های قبل متعادل شده، بطوری‌که در مرکز، جنوب و جنوب‌ شرق ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هفته ‌های چهارم و پنجم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳) ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و در هفته ششم در نوار شمالی کشور ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال مورد انتظار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا