ایران

تامین ۹۰ درصد ماسک مورد نیاز در داخل

به گزارش نقش نیوز، «جمشید گلپور» گفت: واردات ماسک بطور کامل قطع شده است. ماسک در کشور به دو صورت صنعتی و کارگاهی در حال تولید است.
مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای که قبل از شیوع کرونا به امر تولید پوشاک مشغول بودند پس از فراگیری ویروس کرونا در کشور خط تولید خود را تغییر داده و اکنون ماسک کارگاهی تولید می کنند.
وی در ادامه افزود: ماسک کارگاهی بصورت دستی و ماسک صنعتی بصورت ماشینی در حال تولید است. قطع به یقین هزینه ماسکی که در بخش صنعت تولید می شود به مراتب پائین تر از کارگاهی است. مجموع تولید ماسک صنعتی در کشور برای مراکز درمانی است اما با توجه به افزایش تولید و همینطور اشباع شدن مراکز درمانی هفته گذشته ستاد ملی کرونا به وزارت صمت اجازه داد ماسک های صنعتی در داروخانه ها هم عرضه شود.
مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماسک های کارگاهی از روز اول بحران کرونا تا به امروز در تمامی فروشگاه ها، داروخانه ها و امثالهم عرضه وهمچنان هم در حال انجام است.
وی ضمن اشاره به اینکه دستکش از خارج وارد نمی شود، یادآورشد: هم اکنون به هر میزان دستکش هم در داخل تولید می شود در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد البته بخشی مجوز داده شده در داروخانه ها عرضه شود اگر تولیدات افزایش پیدا کند این اتفاق هم خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا