آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

تاسیس دپارتمان ملی معدنی در خراسان جنوبی

رضا بهنام – خراسان جنوبی-  «علی اوسط هاشمی»  در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان جنوبی بیان کرد: پارلمان بخش خصوصی پرچمدار کار، تلاش و عبور از بحران است که در شرایط سخت همواره کنار دولت بوده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز از تولید ۹۰ تن محصول کشاورزی به بیش از ۱۳۰ میلیون تن رسیده‌ایم، افزود: امروز نقش فعالان اقتصادی به خوبی در مسیر مقاومت نمایان است و همانند دوران دفاع مقدس عزت خلق کرده و با اراده به دولت کمک می‌کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی صاحب صلاحیت حرفه‌ای برای ورود در مباحث آموزشی است، ادامه داد: اگر شخصی در تشکل خودش به توانایی برسد، پس از اینکه مهارتش مورد ارزیابی قرار گرفت برای او  گواهینامه صادر می‌شود.

وی از تاسیس دپارتمان ملی معدن و خوشه‌ها در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این دپارتمان تربیت مجموعه مربیان مهارتی کشور را در سازمان فنی و حرفه ای به عهده خواهد داشت و سرمایه انسانی ارزشمندترین و گران‌بهاترین سرمایه خراسان جنوبی بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به پتانسیل ها و ظرفیت های استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد تولید زعفران متعلق به ایران است اما می‌طلبد با ورود اتاق بازرگانی به سمت فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این محصول گام برداریم.

هاشمی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب استان خراسان جنوبی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در ایجاد مراکز جوار کارگاه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و تاکنون مرکز هدایت اشتغال در ۲۲۰ دانشگاه  کشور ایجاد شده که آمادگی تجهیز تمام دانشگاه‌ها به این مرکز را داریم.

«محسن احتشام»رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مهارت باعث بهره وری بیشتر در بازار کسب و کار می شود، اظهار داشت: ارتقاء سطح آموزش مهارت ها باعث موفقیت فعالان اقتصادی می شود که در راستای استفاده فعالان اقتصادی، مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نیروی کار، ادامه داد: عدم بهره وری لازم در برخی شغل ها یکی از نقاط ضعف فضای فعلی اقتصادی است که این مشکل نیز به عدم آموزش ها بازمی گردد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: طی سال گذشته قراردادی با اداره کل فنی و حرفه ای استان با هدف غنی سازی شغل و مهارت آموزی منعقد شد که امیدواریم در هر شهرک صنعتی بتوان مرکز فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی افراد متقاضی راه اندازی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا