اقتصادی

بی نیازی از واردات، امکان صادرات و ابزاری برای ضدعفونیکردن محیط

به گزارش نقش نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقهآزاد انزلی هلدینگ پارس آب کاسپین با سرمایه گذاری در شهرکصنعتی ناحیه دو این منطقه اقدام به ایجاد شرکت راش کیانکاسپین منطقه آزاد انزلی نموده و در زمینه طراحی و تولید تولیددستگاه ازن ژنراتور از طریق اجرای مهندسی معکوس مشغول بهفعالیت می باشد که نه تنها مانع خروج ارز از کشور شده، بلکه باگام برداشتن در مسیر صادرات، و باعنایت به کارکردضدعفونی‌کننده قوی این دستگاه ها، در دوران شیوع کرونا،محصولات تولیدی این واحد، به عنوان یکی از ابزارهای مهمضدعفونی کردن محیط، از قابلیت ایفای نقش برخوردار است.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی و حمایت از شرکت های نوآور و صادرات محور، با اجرایبسته‌های حمایتی و تشویقی اقدام به حمایت از شرکت هایی که باتولیدات خود، کشور را از واردات بی نیاز می کنند پرداخته وشرکت مزبور یکی از این نمونه‌های موفق است.

مهندس علی شگفت مدیرعامل هلدینگ پارس آب کاسپین با بیاناینکه طراحی مهندسی و تولید دستگاه ازن ژنراتور با تکیه برتوانمندی های علمی نیروهای بومی و براساسِ استاندارهایجهانی صورت گرفته، اظهار داشت: محصولات تولیدی این کارخانهمشتمل بر دستگاه های ازن ژنراتور، تصفیه آب و هوای خانگی، وصنعتی است که با نشان تجاریR. K. C به بازار مصرفداخلی و خارجی عرضه می شود و در عین حال موفق به اخذتأییدیه از یکی از شرکت های مطرح اروپایی برای محصولاتتولیدی خود شده است.

وی با اشاره به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ISO  9001 و ISO 14001 از سوی واحد تولیدی متبوع خود، اضافه کرد: این مجموعهدر حال حاضر توانایی‌ تولید دستگاه های فوق را در تعداد وظرفیت های تولیدی مورد نیاز بازار مصرف را دارا بوده و قابلیتافزایش این میزان تا دو برابر تعداد موجود نیز وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره شرکت راش کیان کاسپین منطقه آزادانزلی،افزود: از زمان شروع به فعالیت، با اجرای مهندسی معکوسدر زمینه طراحی و ساخت قطعات لازم برای ساخت اجزای مختلفاین دستگاه به موفقیت های خوبی دست یافته ایم، به نحوی که علیرغم تحریم ها،هیچ نیازی به مواد اولیه و تأمین قطعات از خارجکشور در این واحد وجود ندارد و به عبارتی در تولید این محصول بهخودکفایی صد در صد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه تا پیش از این دستگاه های ازن ژنراتور ازکشورهای اروپایی و چین وارد کشور می شد و این در حالی استکه محصول تولیدی این شرکت با هزینه یک سوم نمونه خارجی و بااستانداردهای بین المللی تولید می شود، اضافه کرد: این واحدتولیدی موفق به تجهیز چندین واحد تولیدی تولید کننده ماسک ولباس بیمارستانی درسطح منطقه به این دستگاه ها جهت ضدعفونی محیط شده و هم اکنون ماسک ها و لباس های بیمارستانیتولید شده در منطقه آزاد انزلی توسط دستگاه های ازن ژنراتور درمحیط های استریل ضدعفونی، و سپس به مشتریان تحویل میگردد.

این تولید کننده بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی،با اشاره بهویژگی ضد عفونی و گند زدایی گاز ازن در محیط های بسته که درمورد مقابله با ویروس کرونا به عنوان یکی از روش های مهمضدعفونی کننده محیط قابل استفاده است، گفت: با توجه بهماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح از چند ساعت تا چند روز، وخاصیت ضد عفونی بسیار بالا در زمان کوتاه سیستم‌های مولد گازازن (ازن ژنراتور)، این دستگاه ها از اهمیت بیشتری در خصوصضد عفونی کردن محیط به عنوان یکی از ابزارهای مهم جهت مقابلهبا ویروس کرونا برخوردار شده، و در حال حاضر در داخل و خارجاز کشور از این دستگاه ها به منظور ضدعفونی کردن همه سطوحاستفاده می شود.

رییس هیأت مدیره شرکت راش کیان کاسپین منطقه آزادانزلی،آمادگی شرکت متبوع خود را برای تأمين نیازهای استانی وملی به منظور حفظ سلامت عمومی در عرصه مقابله با ویروس کرونااز طریق به کار گیری دستگاه های تولیدی این شرکت در زمینهپاکسازی محیط های عمومی اعلام کرد و افزود: گاز ازن یکی ازگازهای طبیعی است که از طریق تزریق در محیط و یا ترکیب با آباثر فوق العاده زیاد اکسید کنندگی داشته و محیط را میکروبزدایی،گندزدایی و ضدعفونی می کند، و این در حالی است که ضدعفونی کنندگی و گندزدایی با ازن به علت ماهیت گازی شکل آن،می تواند به صورت کامل در تمامی سطوح غیرقابل دسترس نیزانجام شود.

وی اضافه کرد: براین اساس از این  دستگاه می توان جهتضدعفونی کردن اماکنی چون متروها،کارخانه ها، بیمارستان ها ومراکز درمانی، ادارات،مراکز خرید بزرگ و کوچک، سالن هایمختلف و سایر مکان های عمومی استفاده کرد.

گفتنی است هلدینگ مزبور، واحد تولید راش کیان کاسپین را  ازسال ٩۶ با میزان سرمایه‌گذاری اولیه ٣٠ میلیارد ریالی و اخذمجوزهای لازم از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری اینسازمان و با مديرعاملی مهندس حسن زاده غفاری در مدار تولیدقرار داد. این کارخانه در زمینی به مساحت ۵٠٠ متر مربع، واحدتولیدی خود را در بازیربنای بالغ بر ٩٠٠ متر مربع ایجاد و زمینهاشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم افزون بر ٣٠ نفر را فراهم نمودهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا