استان هاخراسان جنوبیویژه

بی‌توجهی برخی مسئولان به مردم سیل‌زده روستاهای بیرجند

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «حسین خسروی اسفزار»  در مراسم عزاداری شب عاشورای هیئت آزادگان بیرجند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی قیام عاشوراست، اظهار کرد: خداوند در سوره آل عمران امت اسلام را به‌ دليل احيا امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بهترين امت خود می‌داند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از آثار وضعی ترک امر به معروف و نهی از منکر براساس روایات رخت بر بستن برکات الهی از جامعه است، گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «تا زمانی که مردم یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند و یکدیگر را بر نیکی یاری نمایند، پیوسته در خیر و سعادت به سر خواهند برد، در غیر این صورت برکت ها و خیر الهی از آنان گرفته خواهد شد».

وی با بیان اینکه قلمرو امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، ادامه داد: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه ویژه محرم ۴۴ هزار بسته معیشتی با ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی خراسان جنوبی تهیه و در حال توزیع است و این مواسات و همدلی در شرایطی است که همین مردم خودشان روز به روز سفره هایشان کوچکتر و گرفتار مشکلات اقتصادی هستند.

خسروی با اشاره به کمک‌های مردم محب اهل بیت (ع) در خراسان‌جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات، افزود: چه معروفی از این بالاتر که با آنکه حدود نیمی از مردم خراسان جنوبی تحت پوشش نهادها و سازمانهای حمایتی هستند اما میانگین نذورات آنها با توجه به جمعیت این منطقه بیش از پنج هزار تومان برآورد شده که از سرانه کشوری بالاتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به خسارات ۹۵ درصدی سیل اخیر به روستاهای شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چنین شرایطی سختی شنیده‌ام برخی از مسئولان گفته اند کمک به این مردم سیل زده برای بعد تاسوعا و عاشورا باشد! اینها غافل و دین را به خوبی نفهمیده اند که عزاداری برای امام حسین (ع) یعنی گره‌گشایی و دردل مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به ترک اعتکاف امام حسن (ع) برای گره‌گشایی از کار مردم، ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در مسجد معتکف بودند که مردی نزد ایشان آمد و گفت: ای فرزند رسول خدا! من مقروضم و می‌خواهند به خاطر بدهی‌ام مرا حبس کنند. امام حسن(ع) فرمود:‌ در حال حاضر مالی در اختیار ندارم که قرض تو را بپردازم. آن شخص گفت: پس وساطت کنید تا به من مهلت بدهند. امام حسن(ع) برخاستند تا همراه بدهکار بروند. ««ابن مهران» که آنجا حضور داشت به ایشان گفت: ای فرزند رسول خدا! آیا اعتکاف را فراموش کردید! امام حسن(ع) فرمود: فراموش نکرده‌ام، ولی جدم رسول خدا فرمود: کسی که در راه برآوردن حاجت برادر مسلمانش بکوشد،چنان است که ۹ هزار سال خدا را عبادت کرده باشد. عبادت کسی که روزها را روزه گرفته و شب‌ها را به شب‌زنده‌داری مشغول باشد.

خسروی با اهمیت نذر خون برای کمک به بیماران، تاکید کرد: امروز معروف های جامعه ما مثل همین نذر خون برای بیماران و مجروحان حوادث نیازمند فرآورده های خونی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این عمل خیر جان سه نفر توسط خون یک انسان نجات پیدا می‌کند، افزود: با توجه به درسی که حرکت امام حسین (ع) به انسانیت با اهدا خون خویش در راه ایثارگری داد، مردم ما نیز بخشی از خون خودشان را به تاسی از حرکت انسان دوستانه سیدالشهدا (ع) اهدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا