آخرین اخباراجتماعی

بی‌نظمی و تخلفات در حوزه تجهیزات پزشکی 

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با ایجاد ساز و کار رقابت سالم، در حوزه تجهیزات پزشکی مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و تامین با اولویت تولید دانش بنیان مدنظر است.

به گزارش نقش نیوز ، مهندس روح الله مزینانی با بیان اینکه در این حوزه سهمیه ارزی نخواهیم داشت گفت: ۱۱ هزار متخصص شاغل در این زمینه داریم اما در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

وی گفت: حدود ۳۶۰ هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است  و ۱۲۰ هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و ۶۰ هزار IRC  برای تولیدات داخلی فعال است.

مزینانی افزود: در کشور یک هزار و ۷۰۰ تولید کننده در این زمینه و حدود دو هزار تامین کننده فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در این عرصه  فعالیت  می کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در پایان تصریح کرد: در این حوزه  بی نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود. و در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ جلسه بازمهندسی تجهیزات پزشکی برگزار گردید است.

مزینانی خاطرنشان کرد: در این حوزه  مفهومی به نام سهمیه ارزی ویژه برای هیچ فردی نخواهیم داشت و سیاست دهی تعدادی و ارزی برای تامین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تامین کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش بنیان، اقدام می گردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا