استان هاخراسان جنوبیویژه

بیمه سلامت بدنبال تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان است

رضا بهنام- خراسان جنوبی-دکتر علی با بیان مطلب فوق گفت: این اداره کل در راستای تعامل هرچه بیشتر با ارائه دهندگان خدمت و تسریع در ارائه خدمات کاملا الکترونیکی به بیمه شدگان، نشستی را با پزشکان عمومی و متخصص در سطح استان با موضوع پرسش و پاسخ درخصوص چالش های نسخه نویسی الکترونیکی و الزامات اجرای کامل آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرد.

در این نشست، پزشکان چالش های موجود در نسخه نویسی الکترونیکی و پرسش های مورد نظر خود را مطرح کردند که چالش ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات پاسخ داده شد.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در این نشست ضمن تشکر از تمامی موسسات استان که در این طرح شرکت نموده و خدمات خود را به صورت الکترونیکی توسط پنل ارائه شده این سازمان درخواست داده اند، گفت:  ارائه خدمات تمام الکترونیک یک الزام قانونی می باشد و در حال حاضر تعدادی از نرم افزارهای بخش خصوصی، قابلیت اتصال به وب سرویس سازمان بیمه سلامت را پس از از اخذ تاییدیه آزمایشگاه الکترونیک این سازمان به دست آورده اند.

اربابی در ادامه افزود: از پزشکانی که نرم افزارهای تایید شده را بر روی رایانه مطب خود نصب کرده اند، تشکر می کنیم و از سایر پزشکان که هنوز نرم افزار مورد نظر را نصب نکرده اند، انتظار می رود هرچه سریعتر  برای تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان یکی از این نرم افزارها را نصب کنند.

وی تصریح کرد: نصب این نرم افزارها سرعت، دقت و آسانی کار را بسیار بالا خواهد برد. ضمناً از ابتدای آذرماه، پذیرش، محاسبه و پرداخت اسناد تمامی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت فقط در قالب نسخ الکترونیکی نوشته شده توسط پزشکان و پیچیده شده توسط داروخانه ها خواهد بود و هیچ گونه پرداختی به صورت غیر الکترونیکی و نسخه کاغذی پذیرش نخواهد شد.

مسعود مختاری معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این نشست بر رعایت ارسال به موقع اسناد الکترونیکی (حداکثر تا پنجم ماه بعد) تاکید کرد و خواستار مشارکت فعالانه همه موسسات در اجرای این برنامه کشوری شد.

مختاری یادآور شد: از نیمه مهرماه امسال ارتباط داروخانه های استان به سامانه TD (تایید دارو) قطع خواهد شد و داروخانه ها می بایست تمامی داروهای تاییدی را نیز از طریق HDK سازمانی در قالب نسخه نویسی الکترونیکی ثبت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا