اقتصادی

بیشترین آسیب کرونا به واحدهای خرد

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران گفت: واحد های خرد و اصناف بیشترین آسیب را از محل شیوع ویرس کرونا در مملکت متحمل شده اند.

یه گزارش نقش نیوز «هوشیار فقیهی» گفت پیشنهاد های حمایتی از همان ابتدا در حوزه کسب و کارهای خرد به دولت داده شده است. وی اظهارداشت: بخشی از این حمایت ها مربوط به امهال کردن مباحث مالیاتی، بیمه ای و بانکی بوده که خوشبختانه اعمال شده است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران گفت: این حمایت های لازم است اما کافی نیست بلکه حاکمیت باید کمک های بیشتری به حوزه اصناف داشته باشد که اعطای تسهیلات بلاعوض از جمله این موارد است.

وی افزود: واحدهایی که در اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند باید به درستی شناسایی تا کمک های دولت بصورت مستقیم به آنان اصابت کند.

فقیهی بیان داشت: بیشترین مشکلی که در این دوره خواهیم داشت طیف اشتغالی که واحدهای خرد آسیب دیده اند ازاینرو باید تلاش کرد اشتغال مزبور در بازه زمانی کوتاه مدت دو تا سه ماهه که کشور درگیر مسئله بیماری کروناست حفظ شود تا قشر آسیب پذیر جامعه کارگری در حوزه اصناف بتوانند معیشت خود را تامین و چرخ زندگی آنان بچرخد و در دوره پسا کرونا بتوان شاهد رونق این کسب و کارها بودو مشکلی به لحاظ بیکاری وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مسئله در حوزه کسب و کار کشور حفظ نیروی انسانی و شاکله کسب و کار ها بصورت مجازی است که بتوانند به دوره پساکرونا برسند.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران یادآورشد: دولت در دوران پسا کرونا برنامه هایی در جهت تحریک بخش تقاضا به منظور رونق تولید خواهد داشت.

«سکه تمام بهار» عنوان ویژه برنامه ای که به مناسب تحویل سال نو و ایجاد فضایی سرشار از شور و شادمانی در بین مردم هر روز از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود از اینرو علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا