آخرین اخباراقتصادی

بیت کوین در گذر زمان؛ مقایسه قیمت سال‌های مختلف

 

بیت کوین در گذر زمان؛ مقایسه قیمت سال‌های مختلف

قیمت بیت کوین امروز همانند گذشته صعودی بوده است. در حالی که برخی می‌گویند بیت کوین هنوز به اوج خود نرسیده است، برخی دیگر ادعا می‌کنند که بیت کوین دیگر افزایش نخواهد یافت. به نظر شما قیمت بیت کوین در آینده چند دلار یا چند تومان خواهد بود؟ بیایید به قیمت بیت کوین از سال‌های گذشته نگاه کنیم تا بتوانیم به تحلیلی درست از قیمت آن در آینده دست پیدا کنیم. شما میتوانید قیمت و نمودار لحظه‌ای بیت کوین را در سایت بیت ۲۴ ببینید.

قیمت بیت کوین بر اساس سال

همانطور که می‌بینید وقتی به لیست پایین نگاه می‌کنید، روند بیت کوین همواره رو به رشد بوده است به جز سال 2022 که سقوط وحشناکی را تجربه کرد. حال میخواهیم نگاهی دقیق به قیمت بیت کوین بیندازیم. در کدام تاریخ چه اتفاقی افتاد؟

سال ۲۰۰۹:‌ قیمت بیت کوین = ۰ دلار

سال ۲۰۱۱:‌ قیمت بیت کوین = ۰.۰۶ دلار

سال ۲۰۱۱:‌ قیمت بیت کوین = ۶.۰۵ دلار

سال ۲۰۱۲:‌ قیمت بیت کوین = ۸.۴۶ دلار

سال ۲۰۱۳:‌ قیمت بیت کوین = ۱۸۹.۵۴ دلار

سال ۲۰۱۴:‌ قیمت بیت کوین = ۵۲۶.۰۲ دلار

سال ۲۰۱۵:‌ قیمت بیت کوین = ۲۷۲.۳۶ دلار

سال ۲۰۱۶:‌ قیمت بیت کوین = ۵۶۷.۲۷ دلار

سال ۲۰۱۷:‌ قیمت بیت کوین = ۴۰۰۱.۱۶ دلار

سال ۲۰۱۸:‌ قیمت بیت کوین = ۷۵۵۸.۲۱ دلار

سال ۲۰۱۹:‌ قیمت بیت کوین = ۷۱۹۶ دلار

سال ۲۰۲۰:‌ قیمت بیت کوین = ۱۸۸۰۰ دلار

سال ۲۰۲۱:‌ قیمت بیت کوین = ۶۴۴۵۵ دلار

سال ۲۰۲۲:‌ قیمت بیت کوین = ۱۶۹۰۰ دلار

سال ۲۰۲۳:‌ قیمت بیت کوین = ۴۳۶۴۸ دلار

سال ۲۰۲۴:‌ قیمت بیت کوین = ۶۹۳۹۲ دلار

قیمت بیت کوین در سال 2009

در اکتبر 2008، یک سند فنی در مورد بیت کوین توسط شخص یا افرادی به نام ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. یکی از مهمترین اتفاقاتی که در سال 2009 رخ داد، اولین انتقال بیت کوین و ظهور اولین نرخ مبادله بیت کوین بود. پس از انتقال بین بنیانگذار ناکاموتو و‌ هال فینی، صرافی New Liberty Standard در اکتبر 2009 تأسیس شد، اولین صرافی بیت کوین در جهان بود. با توجه به این نرخ مبادله ای، 1309.03 بیت کوین را می‌توان برای 1 دلار به دست آورد.

قیمت بیت کوین در سال 2010

در سال 2010 اولین خرید با بیت کوین انجام شد. کاربری در فروم BitcoinTalk 2 پیتزا سفارش داد. او دقیقاً 10000 بیت کوین برای این 2 پیتزا پرداخت کرد. این اتفاق در 22 می ‌2010 رخ داد. از آن زمان، 22 می ‌به یک روز مهم برای کاربران بیت کوین تبدیل شد و سال‌هاست که 22 می‌ به عنوان “روز پیتزا بیت کوین” در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

اولین صرافی بیت کوین به صورت رسمی در مارس 2010 تاسیس شد. نام صرافی BitcoinMarket.com بود. بعداً در ژوئیه همان سال، صرافی Mt. Gox راه اندازی شد. به دنبال این تحول ارزش بازار بیت کوین از مرز 1 میلیون دلار گذشت. در این تاریخ، 1 BTC فقط 2 دلار بود.

قیمت بیت کوین در سال 2011

بیایید به 9 فوریه 2011 برویم. بیت کوین و دلار آمریکا برابر شدند. در ماه آوریل، فروش بیت کوین با یورو و پوند بریتانیا، دو ارز پرکاربرد آغاز شد. به همین دلیل حجم بازار به 10 میلیون دلار رسید. رشد بیت کوین در سال 2011 متوقف نشد و به سطح 31.89 دلار رسید.

قیمت بیت کوین در سال 2012

امسال بنیاد بیت کوین تاسیس شد. این بنیاد توسط گاوین آندرسن، که بخشی از تیم اصلی توسعه بیت کوین بود، تأسیس شد. داستان آندرسن کمی‌ متفاوت است. اندرسن در اوایل سال 2010 به بیت کوین علاقه مند شد. این علاقه زمانی ادامه یافت که ساتوشی نرم افزاری را برای بهبود و بهینه سازی شبکه بیت کوین ارائه داد.

یکی دیگر از رویدادهای مهم که در سال 2012 رخ داد، ‌هاوینگ بود. با این نصف شدن، پاداش هر بلوک از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش یافت، اما قیمت بیت کوین نسبت به سال قبل کاهش یافت. قیمت در حدود 8.46 دلار آمریکا نوسان داشت.

قیمت بیت کوین در سال 2013

همانطور که می‌دانید، نقل و انتقالات بیت کوین قابل ردیابی است، اما مشخص نیست بین چه کسی اتفاق افتاده است. یعنی افرادی که این انتقال را انجام می‌دهند در دنیای خارج پنهان هستند.

اتفاقاتی که در سال 2013 رخ داد برای بیت کوین مهم بود. اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در آمریکا تولید شد. در این مدت قیمت بیت کوین از 100 دلار گذشت. همانطور که گفتیم بیت کوین محبوبیت پیدا کرد. آنچه باعث این محبوبیت شد، علاقه رسانه‌ها به این ایده جدید بود.

قیمت بیت کوین در سال 2021

سال 2021 یکی از سال‌هایی بود که روند صعودی بیت کوین با سرعت تمام ادامه یافت. بیت کوین که سال 2021 را با 33 هزار دلار آغاز کرد، تا آوریل 2021 به رکورد شکنی ادامه داد و به 65 هزار دلار رسید. البته، ایلان ماسک، همه‌گیری کووید-19 و تصمیمات FED در مورد نرخ بهره نیز در افزایش قیمت بیت کوین بسیار مهم بودند.

اگرچه تابستان 2021 در مقایسه با ماه‌های زمستان و بهار راکد بود، اما در 20 ژوئیه 2021 به سطح 29200 دلار رسید که پایین ترین نقطه برای سال 2021 خواهد بود و با صعود به رکورد جدیدی را شکست و 69 هزار دلار در نوامبر 2021 تجربه کرد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

سال 2022 سال چندان درخشانی برای بیت کوین نبود. در واقع سال منفی برای بازارهای مالی بود. به دلایلی مانند افزایش نرخ بهره توسط FED و سایر بانک‌های مرکزی در مواجهه با افزایش تورم، سقوط FTX، محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، و سقوط LUNA، به 15400 دلار کاهش یافت و در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مجددا روند سود را تجربه کرد و تا زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین امروز 68,145.19 دلار رسیده است.

اگر قصد خرید بیت کوین در سال ۱۴۰۳ را دارید بهترین گزینه‌ای که پیش رو دارید انتخاب صرافی بیت ۲۴ است که به راحتی خرید بیت کوین و هزاران ارز دیجیتال دیگر را برای شما آسان کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا