آخرین اخباراجتماعی

بهترین رستوران‌های هندی تهران

بهترین رستوران‌های هندی تهران

تهران برای گردشگران خارجی، حکم مبدا مسافرتی در داخل ایران را دارد. چون در این شهر می‌توان انواع مختلفی از رستوران‌هایی را پیدا کرد که در آن‌ها غذا‌های خارجی طبخ می‌شود که یک نمونه از آن‌ها، رستوران‌های هندی هستند. غذای مردم هند متأثر از فرهنگ خاورمیانه و آسیای مرکزی بوده و نزدیکی جالبی با فرهنگ غذایی ما دارد. چون غذا‌های هندی به تند بودن و استفاده از سبزیجات تازه در پخت آن‌ها مشهور است و در بین مردمان کشور ما هم افرادی با چنین ذائقه‌ای تند یافت می‌شود. جالب است بدانید که رستوران هتل تاج محل تهران تنها رستوران هندی پایتخت نبوده و غذاخوری‌های دیگری هم در این شهر پیدا می‌شود که غذا‌های هندی سرو کنند. در این مطلب تعدادی از بهترین رستوران‌های هندی تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین رستوران‌های هندی تهران

۱ – رستوران هندی چینگاری

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های هندی پایتخت، چینگاری نام دارد که در چهارراه زهرا، خیابان مفتح شمالی، خیابان مطهری و جنب بانک ملت قرار دارد. این رستوران با در نظر گرفتن ذهنیتی که ایرانیان از فیلم‌های هندی قدیمی دارند، فضایی کاملاً مطابق با فرهنگ مردمان هند را ایجاد کرده است. نورپردازی، دکوراسیون و حتی تابلو‌های این غذاخوری شما را به یاد بازیگران هندی میاندازد.

در منوی این رستوران انواع مختلفی از غذا و نوشیدنی‌های هندی یافت می‌شود که ماهی گوان، بریانی بره و پاری کباب جزء پرطرفدارترین آن‌ها هستند. البته سرآشپز این مجموعه سعی کرده تا با استفاده کمتر از ادویه‌ها، غذایی سازگار با ذائقه ایرانیان درست کند.

۲ – رستوران هندی لیالی

لیالی، نام یکی دیگر از رستوران‌های هندی تهران است که در منطقه زعفرانیه و انتهای آصف قرار دارد. طراحی داخلی این رستوران بسیار شیک و زیبا بوده و پاتوق بسیاری از بازیگران و چهره‌های سرشناس ایرانی است. منوی این رستوران محدود به غذا‌های هندی نبوده و چند مدل از غذا‌های عربی و کباب‌های مخصوص هم در آن یافت می‌شود. رستوران لیالی برای رضایت مشتریان ایرانی خود، سعی کرده تا میزان تندی غذا‌های هندی خود را کاهش دهد.

۳ – رستوران هندی تاج محل

این رستوران در اصل بخشی از هتل تاج محل تهران است که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد. معماری این مجموعه و مجسمه‌های موجود در رستوران تاج محل، مشتریان را به یاد سازه‌های اصیل هندوستان میاندازد. در بدو ورود به رستوران تاج محل، پرسنل آن با یک نان هندی مخصوص و تند به سبک غذا‌های هندی از شما پذیرایی می‌کنند. این رستوران بسیار معروف بوده و معمولاً در ایام آخر هفته شلوغ است و شاید کمی منتظر بمانید تا میز خالی شود.

کیفیت غذا‌های این رستوران به نسبت دیگر رستوران‌های هندی بهتر بوده و قیمت آن نیز بیشتر است. از غذا‌های معروف این رستوران می‌توان به بوتی کباب، مرغ تنوری و گوشت پالک اشاره کرد که مورد پسند بیشتر مشتریان ایرانی و یا گردشگران هندی است.

۴ – رستوران هندی مهاراجه

اگر ملاک انتخاب شما برای رستوران هندی قدمت و سابقه کاری باشد، باید به رستوران مهاراجه بروید. این رستوران از سال ۱۳۴۰ فعالیت خود را شروع کرده و جزء قدیمی‌ترین غذاخوری‌های تهران است که در آن غذای هندی سرو می‌شود. کاشی‌های منحصر بفرد این رستوران و دکوراسیون خاص آن، حس حضور در قلب بمبئی را به مشتریان القا می‌کند.

همچنان که منتظر آماده شدن سفارش غذای خود هستید، بوی نان‌های سنتی هندی پخته شده در تنور رستوران است که مشام شما را نوازش می‌دهد. این رستوران با داشتن تنوع غذایی بالا و قیمت مناسب، جزء پرطرفدارترین رستوران‌های هندی پایتخت است. پس از غذا هم می‌توانید از دسر‌های خوشمزه این رستوران سفارش دهید. رستوران مهاراجه در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهار راه طالقانی، جنب کوچه رحیم‌زاده و هتل جهان قرار دارد.

۵ – رستوران تنور هندی

در طبقه همکف از هتل سفیر، رستورانی زیبا با معماری خاص وجود دارد که اغلب مشتریان آن گردشگران هندی هستند. این خود می‌تواند گواهی بر اصالت این مجموعه و کیفیت غذا‌های آن باشد. محیط داخلی این رستوران مطابق با فرهنگ مردمان هند طراحی شده و گاهی اوقات برای تداعی محیطی خاص، موسیقی هندی پخش می‌شود.

سمبوسه‌های این رستوران بسیار معروف است و حتماً پیشنهاد می‌شود تا برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید. این رستوران در خیابان مفتح جنوبی، زیر میدان هفت تیر، بیرون ورزشگاه شیرودی، دروازه غربی، خیابان اردلان و پلاک ۱۰ قرار دارد.

۶ – رستوران هندی دربار دهلی

یکی از تفاوت‌های جذاب این رستوران با دیگر غذاخوری‌های تهران، پخش موسیقی زنده آن است. البته این ویژگی در فضایی با دکوراسیون هندی بیشتر به چشم می‌آید و می‌تواند نظر علاقمندان به غذا‌های هندی را به خود جلب کند. رستوران دهلی فضایی را ایجاد کرده تا مشتریان امکان برگزاری مهمانی و مجلس را برای حداکثر ۶۰ نفر داشته باشند.

تنوع غذایی این مجموعه بسیار زیاد بوده و بسته به ذائقه خود می‌توانید یکی از غذا‌های هندی را سفارش دهید. اما مشتریانی که قبلاً تجربه حضور در این رستوران را داشته‌اند، سفارش غذا‌های کباب کشمیری، پاکورا میگو و ماهی مخصوص را پیشنهاد می‌دهند. برای حضور در چنین رستورانی، باید به پاسداران، بالاتر از برج سفید و نبش بستان هفتم بروید.

۷ – رستوران هندی مدرس

رستوران هندی مدرس سعی کرده تا با تمرکز بر روی غذا‌های فست فودی هندی، مشتریان زیادی را به خود جلب کند؛ که البته در انجام این کار نیز موفق بوده است. سبک خدمت دهی به مشتریان در این رستوران متمایز‌تر از دیگر غذاخوری‌های هندی بوده و سه شعبه پرطرفدار در نقاط مختلف تهران دارد. قیمت غذا‌های این مجموعه به نسبت دیگر رستوران‌های هندی ارزان‌تر است و برای رضایت مشتریان ایرانی خود، طعم غذا‌ها را کمی تغییر داده است.

سخن پایانی

هر انسانی علاقمندی‌های مربوط به خود را داشته و عده‌ای را می‌توان یافت که رستوران باز هستند. این افراد دوست دارند تا با حضور در رستوران‌های مختلف، انواع غذا‌های ایرانی و خارجی را تست کنند. غذا‌های هندی نیز به تند بودن و سرشار بودن از ادویه معروف هستند و نزدیکی جالبی با فرهنگ غذایی ایرانیان دارد.

به همین خاطر شاهد وجود رستوران‌هایی قدیمی و زیبا در سطح تهران هستیم که غذا‌های هندی در آن‌ها سرو می‌شود. در این مطلب تعدادی از بهترین رستوران‌های هندی تهران را به شما معرفی کردیم. اما شما هم می‌توانید تا با معرفی غذا‌های خوشمزه هندی، راهنمای علاقمندان به غذا‌های تند و خاص هندی باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا