آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان که باید از آنها بازدید کرد

  اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای کشورمان است که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای دیدن زیبایی‌های آن راهی این شهر می‌شوند. بناهای تاریخی و در کنار جاذبه‌های طبیعی، اصفهان را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر و ایران‌گردی تبدیل کرده است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان از دید سایت گردشی تاپ آشنا کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان که باید از آنها بازدید کرد

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای کشورمان است که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای دیدن زیبایی‌های آن راهی این شهر می‌شوند. بناهای تاریخی و در کنار جاذبه‌های طبیعی، اصفهان را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر و ایران‌گردی تبدیل کرده است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان از دید سایت گردشی تاپ آشنا کنیم.

منارجنبان اصفهان

منارجنبان اصفهان یکی از اولین بناهایی است که باید از آن دیدن کنید. عمارت تک ایوانی این سازه در دوره ایلخانی ساخته شد و در اواخر دوره صفویان نیز مناره‌ها به این مجموعه اضافه شدند. نکته جالب در خصوص منارجنبان این است که با حرکت یک مناره، مناره دیگر نیز به حرکت درمی‌آید که می‌توانید در ساعات خاصی از روز شاهد این اتفاق باشید. این سازه شهرت جهانی دارد و سالانه گردشگران زیادی از خارج از کشور برای دیدن آن قدم به اصفهان می‌گذارند. این بنا در خرداد 1321، به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان در فهرست ملی ایران به ثبت رسید.

برای ساخت منارجنبان اصفهان از معماری سبک مغول الهام گرفته‌اند که در دوره ایلخانی بسیار استفاده می‌شد. مناره‌ها 17 متر ارتفاع دارند و روی آن‌ها کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و مشکی وجود دارد. این مجموعه همچنین دو اتاق به نام چله خانه دارد که در گذشته محل اجتماع عارفان و خداپرستان بوده است. لازم است بدانید که این سازه تنها منارجنبان جهان نیست؛ اما یکی از معروف‌ترین آنهاست. این جاذبه در فاصله 6 کیلومتری از شهر اصفهان، در جاده اصفهان – نجف آباد قرار دارد و می‌توانید همه روزه به غیر از ایام تعطیل از آن دیدن کنید.

میدان نقش جهان

مگر می‌شود که قدم به داخل شهر اصفهان گذاشت و از یکی از زیباترین میادین کشورمان دیدن نکرد؟ میدان نقش جهان یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است که در نزدیکی خیابان حافظ این شهر خودنمایی می‌کند. این میدان تقریبا 90 هزار متر مربع مساحت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. دور تا دور میدان توسط 200 حجره قدیمی و خاطره‌انگیز احاطه شده و 4 بنای تاریخی جذاب نیز در بخش‌های مختلف میدان خودنمایی می‌کنند.

یکی از این بناهای تاریخی عمارت عالی قاپو است که 1800 متر مربع مساحت دارد و دارای 6 طبقه است. بنای دیگر سردر قیصریه است که با گذشتن از آن به یکی از زیباترین بازارهای تاریخی ایران می‌رسید. مسجد امام و مسجد شیخ لطف‌الله نیز بناهای تاریخی دیگر هستند که در گوشه و کنار میدان به چشم می‌خورند. تمام این بناها در دوران شاه عباسی صفوی بنا شده‌اند و هرکدام جزو ارزشمندترین جاذبه های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود. لازم است بدانید که در دوران شاه عباس صفوی، با انتقال پایتخت ایران از قزوین به اصفهان، میدان نقش جهان به اوج شکوفایی خود رسید.

سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان با 295 متر طول، طولانی‌ترین سازه‌ای است که روی رودخانه زاینده رود قرار دارد. عرض آن 14 متر است و بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند روی آن قدم بزنند. همانطور که از نامش مشخص است، این پل دارای سی و سه دهانه است که اگر در روزهای آفتابی از آن دیدن کنید، انعکاس این دهانه‌ها روی آب رودخانه یکی از زیباترین تصاویر جهان را در یک قاب به شما تقدیم می‌کند. این را هم اضافه کنیم که ساخت این سازه در سال 1008 آغاز شد و سه سال بعد، یعنی در سال 1011 به پایان رسید و قدمت آن به دوران شاه عباس اول بازمی‌گردد.

در ساخت سی و سه پل از معماری دوران صفوی الهام گرفته‌اند که همین موضوع باعث شده یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اصفهان خلق شود. این پل از جنس آجر و سنگ است و جالب است بدانید که برخورد آب و نم به آن باعث افزایش استحکام سازه می‌شود. روی پل یک مسیر پیاده‌روی قرار دارد که در هنگام قدم زدن در این مسیر، می‌توانید از 99 طاقچه زیبا و تاریخی روی پل لذت ببرید. در پایان هم باید بگوییم که نورپردازی این سازه آن را به یکی از زیباترین دیدنی‌های شهر در شب تبدیل کرده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

آکواریوم اصفهان

اگر فکر می‌کنید که برای دیدن آکواریوم‌های تونلی باید به خارج از کشور سفر کنید، سخت در اشتباه هستید؛ چراکه یکی از بهترین نمونه‌های این آکواریوم در شهر اصفهان قرار دارد. آکواریوم اصفهان جزو خاص‌ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است که لقب اولین آکواریوم تونلی ایران را به دوش می‌کشد. مساحت این مجموعه 4000 متر مربع است که در عمق 7 متری از سطح زمین قرار دارد. همچنین باید بگوییم که این آکواریوم تونلی 35 متر طول دارد که 33 آکواریوم غول‌پیکر با ظرفیت 1.5 میلیون لیتر آب را در خود جا داده‌اند.

تمام دیوارها و تونل‌های این آکواریوم از جنس شیشه هستند و همین موضوع سبب شده تا بدون هیچ مزاحمتی از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرید. درون این مجموعه بیشتر از 300 گونه از موجودات دریایی گرد هم آمده‌اند تا یکی از رویایی‌ترین مکان‌ها برای عاشقان اقیانوس خلق شود. از جمله مهم‌ترین این گونه‌ها باید به کوسه سرچکشی، گاوکوسه، کوسه آب شیرین، ماهی مولا، خروس ماهی، ماهی خاویار، اسب دریایی، هشت‌پا و خرچنگ آبی اشاره کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این مجموعه را را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جمع بندی

در این مقاله به نقل از گردشی تاپ، لیست بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان که ارزش بیشتری برای بازدید دارند را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر بعدی خود به این شهر، حتما برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود به شهر اصفهان را تجربه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا