کارآفرینییادداشت

بطور میانگین ،روزی 362 آگهی تبلیغاتی می بینیم !!!

در دنیای مارکتینگ، تبلیغاتی خلاقانه ، هوشمندانه و الهام بخش است که نه تنها ذهن شما را به سمت آن محصول و یا خدمات جذب کند، بلکه باید توانایی تغییر طرز تفکر شما نیز را داشته باشد. یک تبلیغات چشمگیر در جلب توجه افراد به عنوان یک الزام به حساب می آید. با وجود حجم وسیعی از محصولات و رقابت های تنگاتنگ، تبلیغات با هدف قراردادن مخاطبان به شکل جذاب و خلاق، یکی ازعوامل اساسی در تشویق آن ها برای خرید است. یافتن عناصری که محصول یا برند شما را در دریای فروش غرق کند، جزء استراتژی های بازاریابی است و کار نسبتا مشکلی است.

 پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ما در روز، به طور میانگین ۳۶۲ آگهی تبلیغاتی می‌بینیم (البته اگر نام‌های تجاری و برندهایی را که مشاهده می‌کنیم، در نظر نگیریم) ولی فقط ۳ درصد از این آگهی‌ها، ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، یعنی در هر روز فقط ۱۲ آگهی برای ما جذاب است. پس چگونه می‌خواهید از ازدحام تبلیغاتی موجود عبور کنیم و در این آشفته بازار، ذهن مخاطب را به سوی حرفه و کسب و کارمان جذب نماییم.  سوال مهم این است که آیا تاثیر تبلیغات خلاقانه بر خرید افراد نسبت به تبلیغ ساده، که در آن بر ویژگی های محصول تاکید می شود، بیشتر است؟ آزمایش های متعدد نشان می دهند که پیام های خلاقانه توجه بیشتری را به سمت خود جلب می کنند و سبب ایجاد نگرش مثبت به محصول عرضه شده در بازار می شوند. ایده های خلاقانه در تبلیغات درانتقال سریع پیام به مخاطب بسیار موفق عمل کرده و به نمونه های خوب و ارزشمند در صنعت تبلیغات تبدیل شده است.

الهام گرفتن از ایده های خلاقانه اطراف، راهی است که محصولات شرکت های معتبر دنیا را به گزینه برتر برای مصرف کننده مبدل ساخته است. تحقیقات انجام شده در زمینه کالاهای مصرفی رقابتی در کشور آلمان نشان می دهد که کمپین های تبلیغاتی خلاقانه بسیار موثر عمل کرده اند و برخی از ابعاد خلاقیت در تاثیر رفتارهای خرید اثرگذارتر می باشند. از اینرو در جهان اقتصادی امروز، تبلیغات خلاقانه و منحصر به فرد با تاثیرگذاری بالا برای سازمان ها و برندهای مطرح دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. ایده های خلاقانه؛ هنر گسترش و بکار گیری توانایی هایی است که از دید سایرین پنهان است، زیرا چنین تبلیغات ابتکاری، به انتقال پیام مخاطبین و در پی آن، اعتماد و ترغیب مصرف کننده برای خرید نقش بسزایی ایفا می کند.

علی رغم هزینه های هنگفتی که بابت ساخت و پخش تبلیغات صرف می شود، میزان اثر بخشی آن ها بیشتر مد نظر بوده که تداوم خرید و وفاداری نسبت به آن نام تجاری را به همراه داشته باشد. اگر تبلیغات را به عنوان یک محرک بررسی کنیم، اثربخش بودن آن را به نتایجی همچون ایجاد تفاوت بین نام تجاری شرکت مبلغ با سایر نام های تجاری، جلب توجه حتی برای خرید آزمایشی و درپی آن علاقه برای تداوم و در نهایت ایجاد حس رضایت با مشاهده ی تبلیغات می توان ترغیب نمود. تبلیغات خلاق که نشات گرفته از ایده ای نو است، افراد را وسوسه می کند که پول خود را برای خرید محصولات آن هزینه کنند. شرکت های معتبری در جهان با استفاده از ابتکار و نبوغ فکری خود توانستند با کارهایی خاص و ایده های خلاق، تبلیغاتی تاثیر گذار در ذهن مصرف کننده ی خود رقم بزنند.

بنابراین می توان با قاطعیت بیان کرد، تنها یک کلید برای موفقیت در تبلیغات وجود دارد و آن هم خلاقیت است. تا آن جایی که تحقیقات  موسسه HBRنشان داد که هرچه تبلیغات از روال معمول خود فاصله گرفته و همراه با ایده های بدیع و خلاق باشند، بسیار موثرتر خواهند بود. همچنین می توانید از نمونه های خلاقانه ترین تبلیغات دنیا در حوزه کسب و کار خود ایده بگیرید. همواره تلاش کنید، اصالت را در طرح های تبلیغاتی خود بگنجانید. از اثرگذاری متن ها در کنار تصاویر غافل نشوید و سعی کنید که از متن تبلیغات خلاقانه کوتاه ،ولی تاثیرگذار استفاده کنیدچاپ نقشه های شهری، استفاده از تبلیغات محیطی خلاقانه، استفاده از شخصیت های محبوب کارتونی و بازیگران، استفاده از ایده های طنازانه و با نمک، انواع طراحی های گرافیکی که ذهن بیننده را به چالش بکشاند و ایجاد جلوه های ویژه می تواند ،بخشی از نمونه های ایده های تبلیغات خلاق و اثر بخش به حساب آیند. ایده هایی که می تواند به عنوان خط مشی ای برای کسب و کار شما نیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا