خراسان جنوبی

برگزاری جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی

نقش نیوز-خراسان جنوبی-رضا بهنام:مهدی هنری -مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی جهت جذب و هدایت و هماهنگی کمک های همه دستگاهها و نهادها برای پشتیبانی از تیم های حمایتی محله محور متشکل از نیروهای جهادی بسیج برای حمایت از خانواده های درگیر بیماری کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فعال شده است . به گزارش نقش نیوز،در حال حاضر حدود 200 تیم حمایتی شامل 1200 نفر از جهادگران بسیجی در محلات با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج حمایت از خانواده های درگیر بیماری کرونا رو برعهده دارند. با پیگیری قرنطینه معکوس از تردد خانواده های درگیر بیماری کرونا جلوگیری شده و مایحتاج خانواده ها و داروی مورد نیاز توسط تیم ها خریداری و درب منزل تحویل میگردد. تامین ماسک و اقلام بهداشتی و اقلام پزشکی مانند اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیز با پیگیری این کمینه از طریق خیرین و نهادها تامین می گردد .
بر اساس تصمیمات جلسه مقرر شد ،مقداری ماسک و اقلام بهداشتی و بسته معیشتی توسط برخی نهادها تعهد شد . همچنین با پیگیری خیرین و کمک هیئات مذهبی تعدادی کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز تامین و بصورت امانت تحویل کمیته حمایتی گردد . بر اساس هماهنگی صورت گرفته هلال احمر مرجع توزیع اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن به خانواده بیماراان بصورت امانت خواهد بود . لذا باعث خواهد شد درمان بیماراان خود را در منزل با کپسول اکسیژن و .. در منزل پیگیری شده که باعث افزایش روحیه بیمار و کمک به بهبود او خواهد شد .
همچنین یک تیم سیار با حمایت تجهیزاتی اعضا برای تست سریع در درب منازل هماهنگ گردید. در صورت نیاز به راه اندازی مرکز جدید واکسیناسیون در بیرجند هماهنگی یک مرکز هلال احمر با نیرو و تجهیزات انجام شد . همچنین قرار شد تامین بسته های غذایی برای مادران باردار نیازمند و کودکان دچار سو تغذیه نیز از طریق کمیته حمایتی پیگیری گردد
هنری افزود روزانه برای حدود 200 نفر بیمار غذا تهیه و درب منزل این عزیزان تحویل می شود
همچنین در هر شهرستان در صورت نیاز یک موکب آمادگی طبخ غذا برا بیماران کرونایی و تحویل درب منازل را خواهد داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا