آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

برد فروش بیمه آسیا در زمین بازی عملکرد 9 ماهه

سید عبداله حسینی

 

نوشته های مشابه

بیمه آسیا در جهان صنعت بیمه وطنی، قاره‌ی وسیعی است که درکسوت بیمه خصوصی علاوه بر رقابت تنگاتنگ با بزرگترین و دولتی‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور، به پشتوانه ارزش بازار بیش از 6 هزار و 200 میلیارد تومانی و دارا بودن 3 هزار و 100میلیارد تومان سرمایه، جسارت و توان رقابتی مضاعفی با دیگر شرکت‌های همقطار خود نیز دارد، فاصله معنا داری که فصلی از آن در گزارش مالی 9 ماهه مشهود است.

حضور در دایره امن

عملکرد بیمه آسیا از ابتدای سالجاری تا پایان پاییز، حاوی نکته مهمی در مسابقه میان حق بیمه تولیدی و  خسارت پرداختی به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین شاخص ارزیابی است. تولید 20 هزار و 360 میلیارد تومان حق بیمه در مقابل خسارت پرداختی 12 هزار میلیارد تومانی، رشد 50 درصدی مولفه درآمد به هزینه را رقم زده است.

علاوه بر آن در قیاس این رقم با مدت مشابه سال قبل نیز 50 درصد رشد نسبت به حق بیمه تولیدی 13 هزار و 430 میلیارد تومانی حاصل شده، عملکرد طلایی با پیشی گرفتن متناوب فروش بر خسارت، علاوه بر ایجاد حاشیه امن سرمایه‌گذاری برای سهامداران عمده و اطمینان بیمه گذاران، آسودگی خاطر دارندگان سهم را در پی خواهد داشت.

داستان سود سازی آسیا به این روایت ختم نشده و ادامه دارد. این شرکت تا پایان فصل خزان با عبور از کل فروش 19 هزار و 450 میلیارد تومانی سال گذشته، ضمن ایجاد طراوت بهاری در صورت مالی، زمستان را در عملکرد خود کمرنگ کرده است.

همبستگی رشته‌ای در ویترین پرتفوی آسیا

در چینش ویترین پرتفوی بیمه آسیا، بیمه‌نامه‌ های درمان و ثالث با 63 درصد سهم بیشترین درآمد را  برای شرکت ایجاد کرده و البته بیشترین خسارت را نیز رقم زده‌اند. ثالث اجباری با 6 هزار و 464 میلیارد تومان درآمد به نسبت خسارت 3 هزار و 780 میلیارد تومانی، دارنده رتبه یک در هردو شاخص ارزیابی است. در کل توازن درآمدی این شرکت از جا ماندن خسارت نسبت به حق بیمه تولیدی در بیمه نامه‌های نفت و انرژی، زندگی، مسئولیت، باربری و حوادث که در بازه زمانی یک ساله 50 تا 70 درصد در نوسان بوده، بدست آمده است.

جبران آتش با زندگی

بنابر گزارش ماهانه، پرداخت خسارت سنگین آتش سوزی کارخانه “الکترو استیل” هرچند کفه ترازوی رشته آتش سوزی را در سمت خسارت بالا برده ولیکن رشد 105 درصدی فروش بیمه زندگی غیر اندوخته‌ دار در مقایسه با مدت مشابه، آنهم در کشمکش‌های زندگی صنعت بیمه، تفسیر این اقدام است که تیم مدیریتی بیمه آسیا با هدایت مسعود بادین، پتانسیل‌های بازار را به خوبی شناسایی و ریل‌گذاری درستی کلید خورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا