آخرین اخبارگزارش

برتری۱۱ بانک با ۹۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد

پرستو سهرابی پور

 

چینش شرکت‌ها در ویترین برترین‌ها از سال ۱۳۷۷، توسط سازمان مدیریت صنعتی بنا نهاده شد تا در سایه این غربالگری بهترین‌های کشور رخ نمایی کنند. چینش شرکت‌ها در ویترین برترین‌ها از سال ۱۳۷۷، توسط سازمان مدیریت صنعتی بنا نهاده شد تا در سایه این غربالگری بهترین‌های کشور رخ نمایی کنند. حال در بیست و ششمین سال این سنت از میان ۵۰۰ شرکت برتر، (IMI۱۰۰) شرکت شاخص‌تر که علاوه بر درآمد، معیارهای ارزیابی دیگری از جمله فروش سرانه، ارزش افزود، سودآوری، بهره‌وری، صادرات، تعداد کارکنان و غیره درگلچین بودنشان دخیل بوده، معرفی شده و به عنوان شرکت برتر مفتخر گشته‌اند.

بهترین‌های صنعت بانکداری

در دایره سنجش مدیریت صنعتی  شرکت های تولیدی، خدماتی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و بانک‌ها هریک به مثابه شعاعی هستندکه اثرگذاری آنها بر روی تولید ناخالص ملی سنجیده می‌شود. در این میان بانک‌های ملت، رفاه، صادرات، تجارت، پاسارگاد، پارسیان، گردشگری، اقتصاد نوین، بانک شهر، سامان و سینا، ۱۱ ستاره آسمان شرکت‌های برتر صنعت بانکداری هستند که با افزایش قابل توجه درآمد سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن، نامشان در خوب‌های اقتصاد آمده است. بانک‌های نام برده در مجموع با تولید بیش ‌از ۹۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد، سهم به سزایی در ایجاد ارزش افزوده ملی داشته اند.

صدرنشینی بانک ملت

بانک ملت با صدرنشینی در فهرست بانک‌ها، سال ۱۴۰۱بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که در مقایسه با ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد رشد داشته، بیشترین منبع درآمدی بانک ملت از محل کارمزدها است.

بانک رفاه، دوم و اول

بانک رفاه با ۱۶۰هزار میلیارد تومان درآمد در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم را از آن خود کرده است. هرچند در مقایسه با بانک ملت جایگاه پایین‌تری دارد ولیکن با رشد درآمد ۷۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰جلوتر از اولین بانک است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا