ورزشی

بدهی باورنکردنی استقلال و پرسپولیس/ ۴ میلیون دلار علیه سرخابی‌ها

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان تا الان نزدیک به ۴ میلیون دلار حکم مالی علیه باشگاه استقلال و پرسپولیس صادر شده است.

به گزارش نقش نیوز، مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس بعد از تصویب طرح ممنوعیت کمک دولتی به این دو باشگاه در چند سال گذشته شدت بیشتری گرفت و هر روز هم بر میزان بدهی‌های این دو باشگاه افزوده می‌شود.

استقلال و پرسپولیس علاوه بر پرونده‌های داخلی، به واسطه به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در سال‌های مختلف، همچنان با تبعات انتخاب خود و عدم تسویه حساب مناسب با طلبکاران خارجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شکایت وینفرد شفر و کادر فنی این مربی آلمانی، شکایت آندره استراماچونی، بدهی به جباروف، بویان، رابسون و … در استقلال و شکایت برانکو ایوانکوویچ و کادر فنی این مربی کُروات، ماریو بودیمیر، گابریل و… در پرسپولیس تنها بخشی از بدهی‌های بین المللی دو باشگاه پرطرفدار ایران است که پرونده‌هایش در فیفا در جریان است.

حجم بدهی‌های استقلال و پرسپولیس به قدری زیاد است که مدیران دو باشگاه باید بیشترین وقت و انرژی خود را روی حل این مشکلات متمرکز کنند تا سرخابی‌های ایران طعم کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا را نچشند.

در تازه‌ترین اظهارنظر در مورد بدهی‌های استقلال و پرسپولیس، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش احکام صادر شده علیه این دو باشگاه را ۴ میلیون دلار عنوان کرد.

علی نژاد گفت: الان نزدیک ۲ میلیون دلار برای پرسپولیس و همین حدود برای استقلال احکام مختلف داریم. کسانی که اینجا مدیر بوده‌اند نمی‌خواستند شرایطی ایجاد کنند تا باشگاه متضرر شود ولی به خاطر دولتی بودن دو باشگاه بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به مسائل مالی ورود می‌کنند.

البته علی نژاد غیر واقعی بودن بعضی از بدهی‌ها و مطالبات را رد نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا