آخرین اخبارگزارش

بج سینه چیست و انواع آن کدامند ؟

بج سینه چیست و انواع آن کدامند؟

بج سینه‌ یا به اصطلاح نشان‌ سینه، ابزاری ساده، اما بسیار کارآمد برای ایجاد هویت و احساس تعلق در سازمان‌ها هستند. بج سینه می‌تواند مثل یک آینه باشد که هویت و اهداف یک سازمان را منعکس می‌کند. با یک نگاه ساده به بج سینه روی سینه یک فرد، می‌توانید بفهمید او به چه سازمانی تعلق دارد و چه مسئولیتی بر عهده دارد.

بج سینه چیست؟

بج سینه (Badge) یا اتیکت سینه، نوعی نشان یا مدال است که به عنوان نمادی برای نشان دادن وابستگی به یک سازمان، ارگان یا گروه، به لباس یا کت افراد متصل می‌شود. نشان سینه معمولا حاوی لوگو یا نشان سازمان مربوطه است و با اتصال آن به لباس، پیام وابستگی فرد به آن سازمان یا گروه به طور ظریف و باوقار منتقل می‌شود.

انواع بج سینه

بج سینه‌ در انواع و اشکال مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. از نظر مواد و جنس، بج‌های سینه‌ به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • بج سینه‌های فلزی: این بج‌ها معمولا از جنس برنز، مس، نقره یا طلا ساخته می‌شوند. بج‌های فلزی بادوام‌تر هستند و در انواع طلایی و نقره‌ای مورد توجه‌اند.
  • بج سینه‌های غیرفلزی: این دسته شامل بج‌های پلاستیکی، چوبی، پارچه‌ای یا ترکیبی از مواد می‌شود. ارزان‌تر هستند و بیشتر برای مصارف یکبار مصرف مناسب‌اند.

بج سینه طلایی و نقره‌ای به سه شکل رنگی، مات و براق در بازار موجود هستند. مدل بج سینه مات و بج سینه براق با روش اسید کاری سفارشی‌سازی می‌شوند. معمولا قیمت این نوع از بج سینه‌ها یکسان است و تفاوت قیمتی چندانی ندارند. بج سینه رنگی قیمت‌های متفاوتی دارد و زمان تحویل بسته به میزان سفارش بج سینه متفاوت است.

بج لباس

بج لباس به اتیکت اسمی گفته می‌شود که بر روی پیراهن کارمندان سازمان می‌چسبد تا نام و درجه سازمانی آن‌ها مشخص شود. همچنین این اتیکت سینه به دیگران می‌فهماند که فرد مدنظر عضو چه گروه یا سازمانی است.

بج کت مردانه

بج کت مردانه شخصیت مرد در سازمان یا گروه را مشخص می‌کند. معمولا از نشان سینه برای تبلیغات و اعلام هویت شخص استفاده می‌شود. بج‌های فلزی مات معمولا روی کت‌های مردانه بسیار زیبا می‌نشینند تا هویتی تازه به لباس کارمندان سازمان ببخشند.

ویژگی‌های بج سینه

بج‌های سینه‌ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را به ابزاری ارزشمند برای سازمان‌ها تبدیل کرده است. مهم‌ترین ویژگی بج سینه، داشتن لوگو یا نشانه‌ای برای معرفی سازمان مربوطه است که به صورت ساده و زیبا روی لباس نصب می‌شود.

بج سینه در اندازه‌های کوچک و متوسط تولید می‌شود تا بتوان آن‌ها را به راحتی به لباس‌ها متصل کرد. این اتیکت‌‌های اسم از جنس‌های مختلفی مثل فلز، پلاستیک، چوب، پارچه و … ساخته می‌شوند که فلز بیشترین کاربرد را دارد.

سفارش بج سینه در انواع طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون پذیرفته می‌شود؛ اما اشکال دایره، مربع و مثلث رایج‌تر هستند. معمولا نشان سینه با سنجاق و سوزن به لباس‌ها متصل می‌شوند که با هدف معرفی هویت و وابستگی فرد به سازمان مربوطه کاربرد دارند.

کاربرد بج سینه

بج سینه به دلیل کاربردهای گسترده و مزایای آن، امروزه جایگاه ویژه‌ای در سازمان‌ها و موسسات پیدا کرده است. بج سینه کاربردهای متنوعی در سازمان‌ها و موسسات مختلف دارد:

  • شناسایی و معرفی کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها: بج سینه با نمایش لوگو و نام سازمان، هویت و وابستگی فرد به آن سازمان را نشان می‌دهد.
  • اعلام سمت و مقام افراد در سازمان‌های نظامی و انتظامی: بج سینه‌های نظامی معمولاً نشان‌دهنده درجه و سمت فرد هستند.
  • تبلیغات و بازاریابی برای برندها و شرکت‌ها: استفاده از بج سینه با لوگوی برند به عنوان تبلیغات صامت.

 

۳ دلیل برای استفاده از بج سینه

بج سینه با نمایش نام و نشان سازمان، احساس تعلق کارکنان را تقویت می‌کند. در کنار این موضوع دلایل دیگری نیز برای استفاده از نشان سینه وجود دارد که در ادامه به ۳ مورد از آن‌‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. برندسازی و تبلیغات: بج سینه می‌تواند به ایجاد تصویر برند کمک کند و به عنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد.
  2. شناسایی و امنیت: بج سینه با نام کارکنان موجب شناسایی آسان‌تر آن‌ها شده و امنیت را افزایش می‌دهد.
  3. بهبود تجربه مشتری: ارتباط با مشتری را آسان‌تر کرده و تجربه مثبت‌تری را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

 

قیمت بج سینه

قیمت بج سینه بسته به نوع مواد اولیه و روش ساخت متفاوت است. ارزان‌ترین نوع، بج سینه پلاستیکی و گران‌ترین نوع، بج سینه پلی‌استری است. عواملی مانند اندازه بج سینه، تعداد رنگ، نوع طراحی و لوگو، تعداد سفارش و زمان تحویل در قیمت نهایی تأثیرگذار هستند. بج‌های سینه‌ سفارشی با طرح‌های پیچیده و جزئیات ظریف، قیمت بالاتری دارند. سفارش بج سینه در تهران را به نونگاه بدهید تا کیفیتی متفاوت را شاهد باشید.

بج سینه نمایانگر فرهنگ سازمانی

بج سینه، آینه‌ای است که هویت یک سازمان را منعکس می‌کند؛ این نماد ساده و زیباست، اما پر معنا. با نگاهی به آن، شما می‌توانید همه جوانب و مفاهیم مهم را دریابید. این لوگویی است که به طور قاطع اهداف سازمان را بیان می‌کند و طراحی آن سبک و سیاق سازمان را به تصویر می‌کشد.

بج سینه، تعلق و همدلی را القا می‌کند، انگیزه می‌بخشد و همبستگی را تقویت می‌کند. انتخاب بج سینه برای نمایش فرهنگ سازمانی شما، هویتتان را نمایان می‌سازد و بهترین کیفیت متن و درک از ارزش‌های سازمانی را فراهم می‌کند.

شرکت نونگاه با سالها فعالیت در زمینه های مختلف مثل ساخت بج سینه ، ساخت لوح تقدیر ، تندیس و پلاک میتواند منبع خرید مناسبی جهت سفارش موارد ذکر شده باشد و شما میتوانید با سفارش لوح تقدیر و … از این سایت نیازهای خود را برطرف کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا