آخرین اخبارخراسان جنوبی

با حمایت بانک توسعه تعاون به بهره‌برداری رسید ؛افتتاح واحد فرآوری معدن طلای شادان خوسف با حضور استاندار خراسان جنوبی

 

نقش نیوز – خراسان جنوبی- رضا بهنام : واحد فرآوری طلای شادان که با تأمین اعتبار 310 میلیارد ریالی از محل اعتبارات طرح ملی حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون احداث شده همزمان با نهمین روز از دهه فجر به دست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیر شعب بانک توسعه تعاون و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز بهره‌برداری از این پروژه، ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: در هیچ کجای کشور، شهرک فرآوری طلا نداریم.

وی با اشاره به وجود معادن طلا در خراسان جنوبی، معدن طلای شادان را یکی از بزرگترین ذخایر طلای شهرستان خوسف دانست و تصریح کرد: نخستین شهرک طلا برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان ایجاد می‌شود و می‌تواند تحولات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

دکتر رئیسی – مدیرعامل شرکت صنایع کارند صدر جهان نیز حمایت‌های بانک توسعه تعاون را در راه اندازی این پروژه بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره این معدن ۲۷ میلیون و هشتصد هزار تن می‌باشد که با راه اندازی آن سالانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم طلا استحصال خواهد شد.

گفتنی است ؛واحد فرآوری طلای شادان که در زمینی به متراژ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شده، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا