خراسان جنوبی

بازگشایی گذرگاه دوکوهانه تا پایان شهریورماه

نقش نیوز- خراسان جنوبی-رضا بهنام:استاندار خراسان جنوبی از بازگشایی گذرگاه دوکوهانه تا پایان شهریورماه خبر داد. به گزارش نقش نیوز،ملانوری با اعلام این خبر در جمع مردم روستای گوشی و در جریان حضور نهبندان به منظور افتتاح پروژه های عمرانی این شهرستان، خاطرنشان کرد: با پیگیری های فراوان برای جلب موافقت افغانستان و با جلسات متعددی که در این زمینه در استان داشته ایم، در روزهای آینده، گذرگاه دوکوهانه به طور رسمی فعال می شود.
وی، مرز را یکی از ویژگی های بزرگ شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: به دلیل اتفاقات سال های اخیر و عدم موافقت افغانستان با بازگشایی دوکوهانه، متأسفانه فعالیتی در این مرز نداشته ایم.به گفته وی؛ این مرز می تواند به عنوان یک محور تجاری فعال برای استان و کشور باشد.
استاندار، نهبندان را شهرستانی دارای موقعیت خاص به لحاظ جغرافیایی و منابع و ذخایر خواند و گفت: این شهرستان با دو استان بزرگ کرمان و سیستان و بلوچستان همسایه است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.ملانوری با تأکید بر این که نهبندان همه منابع توسعه ای را با عیار بالا دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مستعد، متخصص، باهوش و توانمند از محورهای توسعه هستند که نهبندان از این ظرفیت نیز بهره مند می باشد.وی ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه های توسعه ای نهبندان برپایه استفاده از ذخایر معدنی لحاظ شده، در همین راستا شناسایی، مطالعات، اکتشافات و بهره برداری از این ذخایر مدنظر می باشد.
به گفته وی؛ با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ معدنی در این شهرستان خواهیم بود.
استاندار تأکید کرد: شهرستان نهبندان باید به یکی از ایستگاه و پایگاه های بزرگ معدنی استان و کشور تبدیل شود.ملانوری با اشاره به فعالیت ها و سیاست های ستاد توسعه خاوران متذکر شد: ما در این ستاد به دنبال توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار هستیم.وی تأکید کرد:حیف است در استانی با ثروت های متعدد، متنوع و ارزشمند، مناطقی کمتر توسعه یافته یا دچار محرومیت داشته باشیم، لذا باید این تحرکی که در مدیران استان ایجاد شده، شتاب بگیرد تا توسعه به معنای واقعی در منطقه رقم بخورد.
استاندار به جریان سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به نهبندان اشاره کرد و گفت: در این سفر به رسیدگی به امور شهرستان تأکید شده و سند توسعه نهبندان هم تدوین شد که البته بخش عمده ای از آن اجرا نشده است.ملانوری با تأکید بر این که طی سال های اخیر، اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته، افزود: باید با برنامه ریزی بیشتر و تلاش جهادی تر و جهشی تر برای رسیدگی به امور این شهرستان گام برداریم.
وی متذکر شد: وجود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت خوبی برای پیگیری و دریافت مطالبات استان از اعتبارات ملی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا