آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

بازدید از بهترین جاهای دیدنی کیش و تجربه لحظاتی ناب

کیش یکی از جزیره‌های ایران است که با ده‌ها نوع مکان دیدنی، شما را شیفته خودش می‌کند. این جزیره زیبا میزبانِ بسیاری از جاذبه‌های مهم است که از جمله آن‌ها می‌توان به کشتی یونانی، قلعه جنی، شهر باستانی حریره و… اشاره کرد. جاهای دیدنی کیش بسیار متنوع است و سفر شما را کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش را بشناسید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های توریستی کیش است که افراد زیادی هنگام سفر به کیش، تلاش می‌کنند غروب را در کنار این کشتی زیبا تماشا کنند. کشتی یونانی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو برای همیشه به گِل نشست و از آن زمان به بعد، به یک جاذبه دیدنی تبدیل شد. این کشتی بارها تغییر نام داده و به دست کشورهای مختلف افتاده است. آخرین مالک آن فردی یونانی به نام «پی فرانگولیس» بود که نام کشتی خود را «کولا اف» گذاشت. این کشتی در حال حرکت از سمت یونان به ایران بود که دچار سانحه شد.

آدرس: کیش، میدان غروب، خیابان غروب

جزیره فرور کوچک

جزیره فرور یک جزیره غیر مسکونی در قلب جزیره کیش است که به یک مقصد گردشگری تبدیل شده. این جزیره مأمن بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی است. پروازِ پرندگان در این جزیره، تصویری منحصربه‌فرد تشکیل می‌دهد که حداقل یک‌بار ارزشِ دیدن دارد. مساحت این جزیره کوچک ۵ کیلومتر مربع بوده و در شمال غرب جزیره‌ی ابوموسی قرار دارد.

آدرس: خلیج فارس، شهرستان لنگه، کیش

پایاب کیش

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش پایاب نام دارد که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش می‌رسد. پایاب دهلیز هایی با شیب تند بوده که معمولا در کنار دهانه چاه قنات قرار داشتند. کارکردِ پایاب‌ها در گذشته برای خنک‌سازی بوده و جایگزین کولرهای امروزی بوده‌اند. پایابِ کیش نیز محیطی خنک دارد و به خاطر تابش نور خورشید به روی آب‌های محصور در این مکان، محیط آن روشن است. البته بعد از مرمت و بازسازی، داخل این بنای تاریخی چراغ نیز قرار داده‌اند تا راحت‌تر ببینید.

آدرس: کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیکی مجموعه درخت سبز

قلعه جنی کیش

قلعه جنی یک قلعه به ظاهر ساده در جاده جهان کیش است که وقتی از دور به آن نگاه می‌کنید، چیز به خصوصی ندارد. اما وقتی پای صحبت‌های مردمِ محلی بنشینید، می‌بینید که این قلعه داستان‌های عجیب‌وغریبی دارد. در گذشته این قلعه محلِ پاسبانی سربازان بوده است. بعد از مرگ چند سرباز، داستان‌هایی مبنی بر مشاهده جن و اتفاقات عجیب شکل گرفت. این داستان محلی هنوز هم بر سر زبان‌ها است. بازدید از قلعه جنی می‌تواند سفر شما را کامل کند. بعد از دیدن قلعه جنی، شما تصمیم بگیرید که داستان‌های محلی واقعی هستند یا خیالی!

آدرس: کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یک شهر با قدمت هزار سال است که حالا به یک مکان تاریخی و باستانی تبدیل شده و محلی برای برای گردشگران است. این شهر از قرن چهارم هجری قمری تا قرن دهم رونق داشته و هم محلی برای سکونت، و هم جایی برای تجارت بوده است. براساس تحقیقات کاوشگران، این شهر از چند بخش خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام تشکیل شده است.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

اسکله تفریحی کیش

اسکله چوبی کیش یکی از جاهایی است که هنگام سفر به کیش حتما باید به آنجا بروید. این اسکله زیبا محلی برای تماشای دریا و پرواز پرندگان است. اگر به دیدنِ دریا و شنیدن صدای موج‌ها علاقه دارید، اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای شما است. این اسکله چوبی به یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش تبدیل شده است و مسافران برای ثبت عکس‌های زیبا، به آنجا می‌روند. در این اسکله می‌توانید بازی‌های آبی را نیز امتحان کنید.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

مجموعه مارینا

مجموعه مارینا یک مجموعه بزرگ برای تجربه کردن انواع باز‌ی‌های آبی مثل غواصی، انواع کایاک، شاتل، پدال بورد، بادبانی، پاراسیل، بنانا و… است. این مجموعه در بلوار مرجان قرار دارد و جایی برای لذت و وقت‌گذرانی در کنار زیباترین شناورهای جزیره است. در این مجموعه، شناورهای لوکس نگهداری می‌شوند و علاوه‌ بر آن، بخش‌های دیگر مثل بخش تعمیر شناورها، فروشگاه تجهیزات شناوری، رستوران، لانژ ساحلی و یات‌کلاب در مجموعه مارینا قرار دارند. مجموعه مارینا یکی از مجهزترین مراکز تفریحی کیش محسوب می‌شود.

آدرس: کیش، بلوار مرجان، مرجان ۷، مارینا کیش

ساحل مرجانی کیش

اگر دوست دارید یکی از زیباترین ساحل‌های کیش را از نزدیک ببینید، ساحل مرجانی را از دست ندهید. در این ساحل زیبا می‌توانید داخل آلاچیق‌ها بنشینید و از لحظات خود لذت ببرید. قدم زدن روی شن‌های ساحلِ مرجان و تماشای دریا نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در این ساحل تجربه کنید. در این منطقه آب بسیار زلال است و شما می‌توانید کف دریا را به خوبی ببینید. در نزدیکی این ساحل زیبا کیوسک‌هایی برای اجاره دوچرخه قرار دارد. شما می‌توانید دوچرخه اجاره کنید و در پیست ساحل مرجانی رکاب بزنید.

آدرس: کیش، میدان مرجان

خلاصه‌ای از آنچه گفتیم

کیش یک جزیره تمام‌عیار است و زیبایی‌های آنجا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این جزیره کوچک در دل آب‌های خلیج‌فارس، با جاهای دیدنی، مراکز خرید کیش و مکان‌های تفریحی متعدد، میزبان شما است. با تهیه یک لیست از بهترین جاهای دیدنی کیش می‌توانید از هر روز خود استفاده کرده و اوقات خوشی را در این جزیره تجربه کنید. در این نوشته ۸ مکان دیدنی کیش را همراه با آدرس آن‌ها معرفی کردیم تا موقع سفر، یک لیست جمع‌وجور برای تفریح و وقت‌گذرانی داشته باشید.

متا: برای دیدن بهترین جاهای دیدنی کیش آماده‌اید؟ در این نوشته ۸ مکانِ دیدنی کیش را بشناسید و سفری لذت‌بخش داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا