آخرین اخبار

بازار سرمایه هوشمند در دستور کار وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی بازار سرمایه را شفاف‌ترین نهاد اقتصادی دانست و گفت: اقدامات موثر و ارزشمندی در راستای مردمی کردن اقتصاد انجام شده است و برای آینده نیز بازار سرمایه هوشمند در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد.

به گزارش نقش نیوز، فرهاد دژپسند صبح امروز در مراسم تکریم «شاپور محمدی» و معارفه رییس جدید سازمان بورس اوراق بهادار در وزارت اقتصاد اظهار داشت: بازار سرمایه امروز به مراحلی رسیده که می‌توان به عنوان بال نخست در تامین مالی اقتصاد کشور به آن امید بست.

وزیر اقتصاد ادامه داد: هم اکنون سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد به یک چهارم افزایش یافته و البته هنوز امکان رشد دارد و با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه و تدبیر لازم، می‌توان این آمار را حداقل تا ۵۰ درصد افزایش داد؛ به ویژه اینکه این بازار پتانسیل بسیار خوبی در مردمی کردن اقتصاد دارد.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه را با توجه به ظرفیت های فراوان، سکویی مناسب برای جهش اقتصادی توصیف کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و تدبیر لازم می توان این بازار و ابزارهای آن را برای مردمی کردن اقتصاد و شکل گیری نگاه عدالت جویانه به کار گرفت.

دژپسند در پایان این مراسم از رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار خواست به عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی  به رسالت خود در اقتصاد کشور ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا