آخرین اخبارکارآفرینی

ایده های خاص در کسب و کارهای جدید

مهندس فاطمه یحیایی

ایده های خاص و نوآورانه از جمله موضوعات مورد علاقه ی بسیاری از کارآفرینان جوان است که به دنبال کسب و کارهای جدید اند و علاقه مند به رشد و توسعه ی آن ها هستند. ایده هایی که حوزه های بسیار گسترده ای دارند و با توجه به تخصص، نیازمندی های بستر جامعه می توانند در حوزه های متعددی بسط و گسترش یابند.

حوزه های مختلفی علمی، فناوری ، هنر، اقتصاد و …وجود دارند که البته نقش بسزایی در توسعه صنایع و اقتصاد کشورها بالاخص کشورهای در حال توسعه دارند. اگر شما هم علاقه مند به فعالیت های کارآفرینانه هستید برای دستیابی یه ایده های خاص و نوآورانه به دنبال مسائل عجیب و غریب نباشید. این ایده ها ممکن است به دلیل نوآوری، دانش فنی، شگفتی و خلاقیت در طراحی و اجرا، جذابیت ویژه ای داشته باشند. یا به دلیل شکل و شمایل عجیب و غریب و یا بهره گیری از یک تفکر خاص، نوآورانه و جذاب به نظر می رسند.

یکی از این ایده های نوآورانه که البته در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و البته تیم های تخصصی در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعه ی آن هستند ، حوزه ی هوش مصنوعی است که در صنایع مختلف از جمله ساخت و توسعه ی ربات های هوشمند، داده کاوی، خودرو سازی، پزشکی، صنایع مرتبط با ارتباطات شهری، صنعت بانکداری و … به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است.

ساخت و توسعه ی ربات های هوشمند نیز یکی از ایده های نوآورانه در حوزه ی هوش مصنوعی است. ربات هایی که در کارهای پیچیده و البته خطرناک در صنایع مختلف نقش ایفا می کنند. بطور مثال ربات های خود رانی که در حوزه ی حمل و نقل ایمنی را بهبود می بخشند. الگوریتم های  پیشرفته که بسیاری از فرایندها را بدون دخالت انسان مدیریت می کند و صرفه ی اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

ایده های خاص و نوآورانه در حوزه ی هنر نیز بسیار فیلد گسترده و البته جذابی برای علاقه مندان به کارآفرینی در این شاخه دارد. طراحی محصولات جدید و خلاقانه، ساختمان ها و بناهایی با معماری و البته ظاهری خلاقانه ، کارهای موزیکال و … همه  در این حوزه قابل گسترش و البته اجرا می باشد. بطور مثال با توجه به افزایش جمعیت و کاهش متراژ اکثر خانه ها، طراحی وسایل مصرفی کم جا با قابلیت تغییر شکل از جمله مبلمان، تخت و … یکی از ایده های خاص در حوزه ی طراحی محصولات است. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای خلق آثار هنری در قالب های مجازی و اپلیکیشن های طراحی شده در این حوزه بسیار جالب توجه است. طراحی و اجرای کارهای موزیکال خلاقانه با ایده های نوین در تیزرهای تبلیغاتی نیز بسیار سود آور و البته جذاب برای کارآفرینان جوان بنظر می رسد.

ایده های خاص و نوآورانه در حوزه ی انرژی هم می توانند علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر و حفظ محیط زیست بستر مناسبی برای فعالیت های کارآفرینانه به شمار می آید. استفاده از منابع تجدید پذیری چون خورشید، باد و آب ، استفاده از پنل های خورشیدی برای تولید انرژی در خانه ها و صنایع ، یکی از ایده های خاص و نوآورانه در حوزه ی انرژی است. ایده هایی مانند تولید خودروهای برقی، شارژرهای بی سیم و راه اندازی و گسترش انرژی های نو طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد. ایجاد سیستم های خودکار برای کنترل مصرف انرژی در خانه ها و صنایع نیز ایده های خاص و نوآورانه ی قابل توجهی را در بطن خود دارد.

در هر صورت ایده های خاص و نوآورانه به عنوان تحولی در حوزه های مختلف بالاخص حوزه های کارآفرینی بسیار ارزشمندند و می توانند مبدا بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا