آخرین اخباراجتماعی

ایده شکل گیری اولین سایت فروش اجناس دست دوم

فروش اجناس دست دوم  و یا خرید این اجناس بدلیل افزایش قیمت کالاها در بازار رواج پیدا نموده است. به نوعی بسیاری از مردم ترجیح می دهند، به جای خرید کالاهای نو، از کالای دست دوم استفاده کنند. البته خرید و فروش اینگونه اجناس یک منبع پرسودی برای کسب درآمد تلقی می شود. به عبارتی سودآورترین راه برای کسب درآمد از فروش محصولات دست دوم، تعمیر و فروش آن هاست.

اگر در گذشته برای فروش اجناس دست دوم باید به سمساری ها مراجعه می کردیم و آن ها که خود را بی رقیب می دیدند، اجناس ما را با نازل ترین قیمت نسبت به قیمت واقعی اش، البته با کلی خواهش و منت خریداری می نمودند، اکنون اوضاع بسیار تفاوت کرده است. سایت ها و اپلیکیشن های این حوزه براحتی شما را به مصرف کننده ی واقعی وصل می نماید و شما هم از این فروش بی واسطه  ، سود خوبی عایدتان می شود.

اما شاید برایتان جالب باشد که اولین کسی که احداث چنین سایتی به فکرش خطور کرد و با فروش اجناس دست دوم توانست خود را به یکی از بزرگ ترین شرکت های فروش اجناس دست دوم تبدیل نماید ، eBay بود . eBay اولين و بزرگ‌ ترين سايت خريد و فروش اجناس دست دوم در جهان محسوب می‌شود و موسس و مدير اين سايت موفق ، يک ايراني الاصل به نام پير اميدياراست.

این سایت میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد و درهر ثانيه اجناس با ارزش حدود 2 دلار فروخته و یا خرید می شود. در آخرین آمارها ، اين سايت طبق رده‌ بندی سايت الکسا، رتبه هجدهم پربيننده‌ ترين سایت دنيا را به خود اختصاص داده است و حتی از سایت بزرگ آمازون نیز سبقت گرفته است. در حالي که سايت بزرگ آمازون در مکان ۲۸ جهان است. هر روز نزديک به ۳۶ ميليون کالای مختلف برای فروش روی اين سايت قرار می‌گيرند و افراد زیادی در این سایت مشغول بکارند  و قریب به پانصد هزار نفر از طریق این سایت امرارمعاش می نمایند.

رواج فروش اجناس دست دو
رواج فروش اجناس دست دوم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، راه انداری این سایت چگونه به ذهن آقای امیدیار رسیده است.. در سال 1995 آقای پير اميديار، به صورت كاملا اتفاقی يك دستگاه فتوكپی را به صورت آنلاين به فروش گذاشت و توانست آن را براحتی و البته با قیمت مناسبی به فروش برساند. جالب اینجاست او وقتی که به خريدار اعلام كرد كه دستگاه فتوکپی شكسته است ، با خود اندیشید که فرد مورد نظر از خرید کالا صرفنظر خواهد کرد.

چرا که ، چه کسى حاضر است تا برای خرید یک دستگاه شکسته ، پول بپردازد. او بوسیله ایمیل با این خریدار ارتباط بر قرار نمود تا اطمینان نماید که خریدار متوجه شکسته بودن کالا مى باشد! اما فرد خريدار اظهار داشت كه «من يك كلكسيونر فتوكپی‌های شكسته هستم». در نهایت این کالا به قیمت ١٤.٨٣دلار فروخته شد، که به عنوان اولین فروش سایت ebay در جهان مشهور است. اين زماني بود كه اميديار متوجه شد كه فروش هر کالایی در دنیای مدرن امکان پذیر است.  بدین شکل ، اولین جرقه های تاسیس ebay در ذهن امیدیار شکل گرفت و Ebay  تجارت مستقيم را در اينترنت فراهم آورد و از وب جهاني برای اين امر استفاده كرد. این سایت به ‌تدريج با دريافت حق مبادله در اين بازار اينترنتی که به سرعت رو‌به رشد بود، درآمد بالایی کسب می کرد. امیدیار ابتدا به این کار به دید یک شغل پاره وقت می نگریست.

اما چندی نگذشت که درآمدش به مبلغ ده هزار دلار در ماه رسيد، و امیدیار کار اصلیش را رها کرد و تمام وقتش را بر روی eBay گذاشت . اين اتفاقات در سال ۱۹۹۶ به وقوع پيوستند و در آن زمان امیدیار هرگز تصور نمی کرد که روزی فروشگاه eBay به عنوان بزرگ ‌ترين فروشگاه اينترنتی جهان مطرح شود. اکثر کسب و کارهای بزرگ در پی نیازهای کوچک و همگانی ما شکل گرفته اند، کافی است کمی موشکافانه تر به اطرافمان دقت کنیم و از کنار خواسته هایمان به سرعت و البته بی تفاوت گذر نکنیم.

مهندس امین رشیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا