خراسان جنوبی

ایجاد و توسعه زیرساخت ها، پیش زمینه ورود فعالان بخش خصوصی

نقش نیوز-خزاسان جنوبی-رضابهنام: استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت ها، پیش زمینه ورود فعالان بخش خصوصی و فعال کردن مردم به عنوان صاحبان اصلی سرمایه در استان است.
به گزارش نقش نیوز،ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، ضمن تبریک هفته دولت خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در زمینه راه، راه آهن، فرودگاه، ارتباطات، درمان و … نشان دهنده اهتمام همه دستگاه های اجرایی برای ایجاد این زیرساخت هاست.
وی ، هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارائه بخشی از اقدامات مدیران در راستای مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در راستای اولویت ها و ضرورت های استان، مورد تأکید قرار گرفته، ادامه و تکمیل طرح هایی است که از قبل در استان شروع شده تا سرمایه گذاری های صورت گرفته، هدر نرود و به نتیجه برسد.
به گفته وی؛ تأکید بر این است که این پروژه ها و طرح ها با سرعت اجرایی شوند.
استاندار با اشاره به این که در ادامه اقدامات دستگاه های اجرایی در سنوات قبل، دو برنامه محوری را به عنوان یک اصل اساسی در دستور کار قرار دادیم، گفت: به همه دستگاه ها اعلام شده که موضوعات را بر اساس نیازها و انتظارات، اولویت بندی کنند.
ملانوری ادامه داد: میزان توانمندی ما و انتظارات جامعه با لحاظ اقدامات ضروری در قالب برنامه برنامه عملیاتی استان تدوین شده و همه مدیران نیز ملزم گشته اند که در قالب برنامه عمل کنند.
وی تأکید کرد: اگر برنامه محور عمل کنیم، همه مسایل و مشکلات موجود حل می شوند.
استاندار متذکر شد: موضوع بعدی تعامل، همراهی و همکاری بین همه حوزه ها می باشد که از روز اول مورد تأکید بوده است.ملانوری اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر جزیره ای عمل کنیم و هر دستگاهی برای خود اقدام نماید و به دیگر حوزه ها توجهی نداشته باشد،سرمایه ها و منابع هدر می رود و بهره وری لازم را نداریم.
وی ادامه داد: تأکید بر اینن است که دستگاه ها ضمن این که با همدیگر در تعاملند با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حوزه های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، ائمه جمعه، روحانیون، متنفذین و افراد دارای نفوذ در استان در ارتباط و تعامل باشند.استاندار یادآور شد: علاوه بر حسن خلق و مردمداری، از تأکیدات دائمی ما این است که مدیران قدرشناس تلاش همکاران مجموعه کاری خود و فعالان اقتصادی باشند، پشت میزنشین نباشند و با حضور در جمع مردم، مسایل را از نزدیک ببینند و اگر مشکلی هست پیگیری و رفع نمایند.
ملانوری از امنیت مثال زدنی استان گفت و افزود: جامعه امنیتی استان که متولی این امر هستند با تعامل و وحدت در کنار هم امورات را دنبال می کنند و ان شاء الله در فرصتی بهتر از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته و چالش هایی که وجود دارد، گزارشی ارائه خواهد شد.
وی با بیان این که در بحث های توسعه ای استان، تلاش کردیم از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت ها استفاده کنیم، گفت: در راستای شعار سال تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و نیز سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه جامعی را تحت عنوان ستاد توسعه خاوران تدوین کردیم.
استاندار اظهار داشت: در قالب این ستاد و با همراهی همه حوزه ها، دستگاه های اجرایی، نمایندگان، فعالان بخش خصوصی ، ائمه جمعه و روحانیون تلاش کردیم بروکراسی های اداری را بشکنیم و شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران تسهیل نماییم.
ملانوری متذکر شد: نتیجه فعالیت های ستاد توسعه خاوران، چراغ سبزهای فعالان اقتصادی است و این که تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ما اولین استانی هستیم که صدور مجوزهای بی نام را عملیاتی کردیم و در همین زمینه تا الان برای ۴۰ طرح، مجوز بی نام آماده است و به محض ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در اختیارش قرار می گیرد.
به گفته وی؛ اقدامات ستاد توسعه خاوران کمک می کند که به زودی شاهد توسعه استان و رفاه حال مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا